CO SIĘ DZIEJE z ZUSem?????????????? - Świadczenia rodzinne

  
Strona 3 z 4    [ Posty: 32 ]

Napisano: 28 sie 2019, 8:53

Jeśli chodzi o naszą aktualizację, to nie ma wpływu.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6050
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska


Napisano: 28 sie 2019, 9:14

Niby aktualizacja nie ma wpływu na odpowiedź z ZUS, ale przed aktualizacją też miałam odpowiedzi za 5 minut a teraz mam za 48 godz. i nie chodziło o późniejszy okres.
Ruda1
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 562
Od: 07 maja 2014, 10:45
Zajmuję się: FA/SR/SW/CP i wszelkie dodatki

Napisano: 28 sie 2019, 9:18

Proszę zatem o zgłoszenie, w którym proszę załączyć zlecenie i odpowiedź ZUS tę sprzed aktualizacji - z dziennika zdarzeń integracji z Emp@tią.
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6050
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 29 sie 2019, 14:09

Ja Wam powiem tak jak zus nie będzie miał wpływu na spełnienie kryterium przez rodzinę to nie będę go wcale pobierał to jest trochę śmieszne aby był taki cyrk w czasie zmiany okresu zasiłkowego (też mam wrażenie że to po poprawce a nie po 01.08 do tej pory od 01.08.wydałem już kilka dec do których pobierałem ZUS i nie musiałem czekać) ja na dziesięć kupek nie będę dzielił teczek tu do złożenia tu do zrobienia tu z polem a tam zrobione a nie podpisane tu stary okres zasiłkowy a tu nowy pomieszania z poplątaniem można by było dostać
„Mądry potrafi wyłowić naukę z całej rzeki głupich słów, natomiast głupi nie potrafi wyłowić niczego z potoku mądrości.”
Marcelino
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 594
Od: 13 sty 2017, 20:46
Zajmuję się: sr/sw

Napisano: 29 sie 2019, 14:26

ja pracuję na top-team i to samo jest
b@rtosz
Stażysta
Posty: 61
Od: 30 mar 2018, 10:40
Zajmuję się: Świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenia wychowawcze

Napisano: 29 sie 2019, 14:34

jest tak samo ale nie powinno tak być bo z tego wszystkiego co było do tej pory wynika że to jest czyjś wymysł a nie np wina sprzętu (serwery itp) nie dość że te "świadczenia rodzinne" są pofikane to jeszcze ktoś zgodnie z prawem utrudnia prowadzenie postępowania w tych sprawach
„Mądry potrafi wyłowić naukę z całej rzeki głupich słów, natomiast głupi nie potrafi wyłowić niczego z potoku mądrości.”
Marcelino
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 594
Od: 13 sty 2017, 20:46
Zajmuję się: sr/sw

Napisano: 29 sie 2019, 15:06

Tylko, że po danych z ZUS-u widać, zmiany w sytuacji dochodowej rodziny i przez ile miesięcy ktoś pracował w roku.
Ruda1
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 562
Od: 07 maja 2014, 10:45
Zajmuję się: FA/SR/SW/CP i wszelkie dodatki

Napisano: 29 sie 2019, 15:21

To fakt, z tym że jakby "ufać" oświadczeniom stron we wniosku o tym czy był uzysk, utrata to jak klient oświadcza że nie było zmian to chyba nie powinno być problemu
„Mądry potrafi wyłowić naukę z całej rzeki głupich słów, natomiast głupi nie potrafi wyłowić niczego z potoku mądrości.”
Marcelino
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 594
Od: 13 sty 2017, 20:46
Zajmuję się: sr/sw

Napisano: 29 sie 2019, 16:50

W pełni Was rozumiemy. Jeszcze raz przypomnę, że zaraz jak dostaliśmy info o takim zachowaniu ZUS, to już 1 sierpnia br. napisaliśmy taką prośbę:

Prosimy o potwierdzenie czy na pewno usługa ZUS ma zwracać dane po 5 minutach tylko dla okresu z ostatnich 18 miesięcy?
W naszej opinii taka zmiana będzie uciążliwa dla Użytkowników, i nie do końca jest zgodna z procesem biznesowym obsługi wniosków SR i FA, gdyż Użytkownicy na potrzeby ustalenia prawa do świadczeń dochodowych np. zasiłek rodzinny, lub świadczenie z funduszu alimentacyjnego potrzebują weryfikować dane w ZUS za okres z roku bazowego, czyli od stycznia do grudnia roku poprzedniego, np. dla wniosków na nowy okres zasiłkowy 2019/2020, który rozpoczął się 1 lipca weryfikowane są dane w ZUS za styczeń - grudzień 2018 i dla tych wniosków na ten moment Użytkownicy nie mogą już pozyskać danych z ZUS po 5 minutach, tylko będą musieli odczekać 48h, co na pewno będzie utrudniać im pracę i wydłuży proces obsługi wniosków.
Już mamy zgłoszenia od Użytkowników, że usługa ZUS przestała zwracać dane.


Niestety nasza argumentacja nie spowodowała zmiany czasów odpowiedzi ZUS. Nie mamy wpływu na te czasy. Przypominam również, że było pismo od MRPiPS w CAS w tej sprawie.
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6050
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 30 sie 2019, 11:29

Rozwiązaniem mogłaby byc mozliwośc wywołania usługi bez konieczności rejestracji wniosku (no chyba, że tak możecie bo ja w swoim systemie nie mogę). Wywołałbym sobie ze 100 osób na zapas, zostawił wnioski na tydzień a potem spokojnie wklepywał. Nie mieszałyby sie wnioski wpisane "niezusowe" z "zusowymi". No chyba, żeby spróbowac wywołac usługę za 2018 na zeszłoroczne wnioski. Pójdzie?
"Oko za oko, ząb za ząb, złotówka za złotówkę."
Kodeks Hammurabiego
ludek
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1522
Od: 23 cze 2006, 14:51
Zajmuję się:
Lokalizacja: Dolny Śląsk, Polska



  
Strona 3 z 4    [ Posty: 32 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x