Czy będziecie brać załączniki (działałność, niopodatkowane)?

Wybrane tematy:
Komunikat w sprawie nowych wniosków 500+/ŚW/ŚR w CAS Wzory Decyzji 500+ jak rozpisujecie podatek z US? Jak usprawnić koordynację? Zwalić robotę na gminy... alimenty, od kiedy wyplata - dylematy odnośnie art 19 ust. 4 inspektor ds. świadczeń wychowawczych
Młodypracownik
Starszy referent
Posty: 620
Rejestracja: 22 mar 2017, 10:15
Zajmuję się: ŚR/FA/KDR/CP/Dodatki energetyczne
Kontakt:

Re: Czy będziecie brać załączniki (działałność, niopodatkowa

Post autor: Młodypracownik »

U nas koleżanka na początku nie brała, ale potem jednak postanowiła, że będzie brać nawet jeśli ktoś mówił, że nie ma takich dochodów. W takim przypadku osoba wpisywała informację o tym, że nie uzyskała takich dochodów.
kin
Stażysta
Posty: 155
Rejestracja: 10 mar 2017, 14:47
Zajmuję się: SW
Kontakt:

Re: Czy będziecie brać załączniki (działałność, niopodatkowa

Post autor: kin »

We wniosku w puncie 7.2 w nawiasach jest wyraźnie napisane, że w przypadku zaznaczenia!!!!!! należy dołączyć dodatkowo wypełnione oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 lub 3 lub 4, więc nie bierzemy!!!!
paulina124
Referent
Posty: 315
Rejestracja: 05 kwie 2016, 18:53
Zajmuję się: ŚW/FA
Kontakt:

Re: Czy będziecie brać załączniki (działałność, niopodatkowa

Post autor: paulina124 »

kin pisze:We wniosku w puncie 7.2 w nawiasach jest wyraźnie napisane, że w przypadku zaznaczenia!!!!!! należy dołączyć dodatkowo wypełnione oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 lub 3 lub 4, więc nie bierzemy!!!!
z tym że jak przyjdzie co do czego to będzie że "ja nie wiedziałem, że trzeba takie dane podać, Pani mi nie powiedziała" a jak sobie obok napisze że "nie dotyczy" to ok, niech nie dołącza.
Nam na szkoleniu mówili że aby pouczenie o tym że osoba ma zgłaszać uzyskanie dochodu było skuteczne to pouczenie musi być wpisane w decyzji tak aby ta osoba mogła się z nim zapoznać, bo samo to że jest ono we wniosku jeszcze nie znaczy że osoba ta się z nim zapoznała. To co dopiero jak strona powie że ona nie wiedziała że ma zaznaczyć odpowiedni kwadrat, jak nie zaznaczy to ani nie potwierdza że ma takie dochody ani nie zaprzecza. Wg. mnie powinna napisać obok że "nie posiada/ nie dotyczy" albo w oddzielnym oświadczeniu "nie posiadam gruntów, nie posiadam działalności rozliczanej w formie ryczałtu, nie posiadam dochodów nieopodatkowanych" i wtedy organ ma pewność że strona nie ma takich dochodów a nie że przeoczyła coś we wniosku.
U nas był tylko jeden przypadek osoby która nie chciała dołączyć załączników wypełnionych "nie dotyczy".
Wiem że to biurokracja i szczerze nie lubię kumulowania dokumentów, ale w tym wypadku wolę wziąć takie zabezpieczenie.
Nie popełnia błędu tylko ten, kto nic nie robi.
ODPOWIEDZ