czymacie już plan sprawdzeń?

Wybrane tematy:
umowa-ochrona danych przeniesienie Kadr OPS do innej jednostki Bardzo proszę o pomoc -dokumentacja zgodna z RODO umowa powierzenia z osobą z którą popisujemy umowę zlecenie Udostępnianie danych osobowych zniszczenie dok. archiwum a umowa powierzenia
ODPOWIEDZ
kotek33

czymacie już plan sprawdzeń?

Post autor: kotek33 »

Mam problem z ułożeniem planu sprawdzeń może jakaś dobra istotka da jakieś wskazówki jak to ogarnąć.

Jestem w tym temacie zielona i przerażona.
agiii

Re: czymacie już plan sprawdzeń?

Post autor: agiii »

Niestety nie tylko ty masz z tym problem:(( ja tak samo.. kiedy zostałaś wyznaczona ABIm i kiedy planujesz zrobić taki plan a następnie kontrole??
pcspec
Praktykant
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: czymacie już plan sprawdzeń?

Post autor: pcspec »

kotek33 pisze:Mam problem z ułożeniem planu sprawdzeń może jakaś dobra istotka da jakieś wskazówki jak to ogarnąć.

Jestem w tym temacie zielona i przerażona.
Robię tak:
Lista wszystkich zbiorów i systemów, rozpisuję na 4 lata i gotowe.
Oczywiście, w rzeczywistości nie muszę robić tego po zbiorach i systemach, a mogę po komórkach organizacyjnych. Czyli robię listę komórek organizacyjnych, przyporządkowuję do nich zbiory i systemy i rozpisuję na 4 lata. Potem uwzględniam jeszcze, że niektórych komórek organizacyjnych nie załatwię za jednym podejściem, a inne będę chciał sprawdzać częściej. Później uwzględniam jeszcze zakres sprawdzenia, bo np. zabezpieczenia będę chciał sprawdzać co roku.
Jak już zrobię sobie taką tabelę z czteroletnim planem, to przygotowuję kwartalny plan. Dlaczego tylko kwartalny? Bo mam na tyle duży ops, że co kwartał muszę robić kilka sprawdzeń, ale gdybym przygotował dłuższy plan, to byłoby większe niebezpieczeństwo, że musiałbym go zmieniać.
Dlaczego 4 lata? Bo mam na to 5 lat, ale na pewno coś się nie uda, ops dostanie nowe zadania, itd. dlatego ostatni rok zostawiam sobie w zapasie.