Czynsz dla lokalu mieszkalnego - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 2    [ Posty: 19 ]

Napisano: 04 mar 2015, 13:10

Witam, jestem nowa w temacie dodatków mieszkaniowych. Proszę o podpowiedź. Czy dla osoby zamieszkującej w lokalu mieszkalnym stanowiącym jej własność, powinnam liczyć czynsz z art. 6 ust. 6 uodod.? Nadmieniam że osoba nie jest obciążana czynszem, jedynie ma podpisaną odrębną umowę na dostarczenie wody, odprowadzenie ścieków, ogrzewanie mieszkania we własnym zakresie.
1EWA123

Napisano: 04 mar 2015, 14:03

Czynsz (niem. Zins – 'podatek', 'dzierżawa', od łac. census – 'wycena') – prawna nazwa świadczenia należnego z tytułu najmu lub dzierżawy. Wartość czynszu może być ustalona w pieniądzach lub naturze (np. owoce z sadu). Czynsz z założenia jest świadczeniem okresowym. Dawniej, i obecnie w niektórych znaczeniach, nazywany tenutą.

Jako „czynsz” potocznie (nieprawidłowo) określa się także świadczenia uiszczane przez członków spółdzielni mieszkaniowej na jej rzecz i przez właścicieli mieszkań na rzecz wspólnot mieszkaniowych, które są opłatami eksploatacyjnymi i partycypacją spółdzielcy lub właściciela w kosztach utrzymania nieruchomości oraz spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej.
slawko
Stażysta
Od: 11 kwie 2014, 6:30
Zajmuję się:

Napisano: 04 mar 2015, 16:19

Czy ma ktoś dla mnie dobrą radę ??
1EWA123

Napisano: 04 mar 2015, 16:22

przy właścicielu domu jednorodzinnego przyjmujesz jedynie wode ścieki śmieci nic więcej - jak sam sobie grzeje wode i ciepło (to jest CO etażowe) to liczymy ryczałty
małe ww
Podinspektor
Od: 11 kwie 2014, 9:44
Zajmuję się:

Napisano: 04 mar 2015, 20:22

a czy przy wlascicielu domu jednorodzinnego na wydatki skladaja sie oplaty za nieczystosci plynne,smieci,i czy wliczamy stawke za 1m ustalona dla zasobow miejskich ??mieszkanie jest wyposazone w instalacje wodno kanalizacyjna z lazienką
nowy 82

Napisano: 05 mar 2015, 8:47