Otrzymałam decyzję z SKO o stwierdzeniu nieważności ostatecznej decyzji administracyjnej NP. Jaka procedura teraz? Najkrócej mówiąc w decyzji o nienależnie pobranych świadczeniach rodzinnych był błędny okres nienależnie pobranych świadczeń na podstawie weryfikacji ZUS? Oczywiście klientka wpłaciła nienależnie pobrane świadczenia za okres od kwiecień 2020 r. do sierpień 2020 r. wraz z odsetkami. a po zweryfikowaniu umów powinien być to okres od kwiecień do maj 2020 r. Co teraz powinnam zrobić z tymi nadpłaconymi za okres od czerwiec do sierpień 2020 r. świadczeniami nienależnie pobranymi i odsetkami? Czy powinnam wszcząć( wznowić) postępowanie i jeszcze raz wydać właściwą decyzję czy samą decyzję bez wszczęcia?
Wznowić/ wszcząć postępowanie i jeszcze raz wydać decyzję. Po jej uostatecznieniu Dział Księgowości winien na jej podstawie zwrócić stronie nadpłacone świadczenia. Problem jest tylko w tym, że jeśli one były zwrócone jako dochody to trzeba pisać o te pieniądze to Wojewody
Ja tu nie widzę aby koleżanka napisała, że SKO po unieważnieniu decyzji umorzyło postępowanie. Postępowanie nadal trwa bo nie jest zakończone decyzją (została wyeliminowana) więc o jakim wznowieniu my mówimy ? Reszty nie będę komentował.
Załóżmy w maju 2020 r. zrobiłaś wszczęcie postępowania. Wydałaś decyzję w czerwcu 2020 r. kończąc postępowanie. Teraz w czerwcu 2021 r. SKO stwierdziło Ci nieważność decyzji z 2020 r. czyli na nowo otworzyło sprawę. Więc to wszczęcie z maja 2020 r. nadal obowiązuje bo nie zostało zakończone decyzją. Prowadzisz tylko postępowanie i wydajesz decyzje na nowo. Na następny raz nie opieraj się tylko o wydruki z systemów albo trzymaj się ich do końca jeżeli strona nie uczestniczy w postępowaniu.