https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/EDAF66E37A
"Tymczasem w niniejszej sprawie organy nie ustaliły, czy faktycznie pobrane przez B. B. diety z tytułu delegacji dotyczyły podróży służbowych poza granicami kraju czy też na terenie Polski.
Zauważyć dodatkowo należy, że wolą ustawodawcy było uznać za dochód niepodlegające opodatkowaniu w postaci należności ze stosunku pracy do wysokości odpowiadającej równowartości diet z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju ustalonych dla pracowników zatrudnionych w państwowych lub samorządowych jednostkach sfery budżetowej, o czym stanowi rozporządzenie Ministra pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991 ze zm.). Organy tymczasem nie przeprowadziły w tym zakresie postępowania dowodowego, a jedynie uzyskały od zakładu pracy męża skarżącej informację świadczącą jedynie o tym, że pewne określone kwoty były mu wypłacę za delegację w latach 2016 – 2019 .
Bez wątpienia wolą ustawodawcy było, aby dieta, przysługująca z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, stanowiła składnik dochodu rodziny, w rozumieniu art. 3 pkt 1 lit. c tiret 10 ustawy o świadczeniach rodzinnych. Jednakże w niniejszej sprawie przyjęcie przez organy, że właśnie z takim rodzajem diet z tytułu podróży służbowych mamy do czynienia jest przedwczesne."