Witam,
Mam pytania i niejasności dotyczące wyliczenia dochodu z działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych.
1) Jakie dokumenty zbieracie przy rozpatrywaniu ww. przypadku?
2) Jak wyliczacie dochód.
Cytując z komentarza do DM Manjury-Niśkiewicz.
"Osoby prowadzące działalność gospodarczą opodatkowane na zasadach ogólnych przy ubieganiu się o dodatek mieszkaniowy winny deklarować dochód według prowadzonej dokumentacji (księgi przychodów i rozchodów bądź ksiąg rachunkowych), a będzie nim przychód pomniejszony o koszty jego uzyskania, czyli dochód brutto stanowiący podstawę opodatkowania".
niby wszystko jasne, ale...
cytując z tego samego komentarza i za art. 3 ust 3.
"Przepisy obowiązującej ustawy o DM nie wprowadzają żadnych odrębnych kryteriów odnośnie do ustalenia dochodu w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą. Osoby te deklarują dochód zgodnie z art. 3 ust 3, tj. są nim wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, chyba że zostały już zaliczone do kosztów uzyskania przychodu."
Czyli wg. mnie, najpierw trzeba sprawdzić czy koszty uzyskania w danej firmie obejmują też składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz ubezp. chorobowe - jeśli tak , to z przedstawionych dochodów biorę pod uwagę dochód brutto który stanowi podstawę opodatkowania, natomiast jeśli składki na ubezpieczenia nie są wliczane, wnioskodawca odpowiednio dokumentuje odprowadzane składki, które odejmuje od dochodu brutto i wynik przyjmuje jako wynik (dochód z działalności gospodarczej).
Dzięki z góry za wszelkie sugestie/odpowiedzi.
Pozdrawiam.