Dodatek mieszkaniowy- prywatny wynajem - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Napisano: 17 gru 2018, 13:13

Dzień Dobry.
Proszę o pomoc, jestem nowa w temacie dodatków mieszkaniowych i mam problem z wyliczeniem oraz decyzją na kogo wypłacać dodatek.
Wnioskodawczyni wynajmuję lokal w prywatnym domu. Właścicielowi płaci jedynie odstępne (na umowie 100zł). Wszystkie inne opłaty (za wywóz nieczystości, śmieci, materiał na opał) płaci sama około 260 zł.
Moje pytanie: jak wyliczyć dodatek i komu wypłacać, skoro tak naprawdę wnioskodawczyni opłaca wszystko?
anastazja123
Praktykant
Od: 17 gru 2018, 13:07
Zajmuję się: dodatki mieszkaniowe/energetyczne

Napisano: 17 gru 2018, 13:54

Lecisz, jak stoi napisane w ustawie, więc:
-dodatek wraz z ryczałtem na zakup opału przysługuje wnioskodawcy, który składa wniosek (na niego jest wydana decyzja);
- dodatek wypłacasz zarządcy lokalu, ryczałt na zakup opału - wnioskodawcy (niezaleznie na kogo wystawione są rachunki, i tak przecież powinien w rezultacie ponosic je wnioskodawca, prawda?).
Czasami jest tak, że zarządca nie chce bawić się w pobieranie DM a poźniej dopłacanie przez lokatora, więc upoważnia wnioskodawce do pobierania jego części (tj. dodatku). A czasmi jest odwrotnie : lokator upoważnia zarządcę. Wtedy bez problemu wypłacasz jednej osobie. To kwestia dogadania się. Ale jesli tego zabraknie to trzymasz się ustawy (zarzadcy - dodatek, lokatorowi-ryczałt).
Maxima
VIP
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 17 gru 2018, 14:07

Czyli jeśli zarządca upoważni wnioskodawczynię do odbioru jego części dodatku będzie ok.
Super, dziękuje bardzo za pomoc!
anastazja123
Praktykant
Od: 17 gru 2018, 13:07
Zajmuję się: dodatki mieszkaniowe/energetyczne

Napisano: 17 gru 2018, 14:12

anastazja123 pisze:Czyli jeśli zarządca upoważni wnioskodawczynię do odbioru jego części dodatku będzie ok.
Będzie ok.
Maxima
VIP
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]