Dodatek mootywacyjny-program - Księgowość

  
Strona 2 z 10    [ Posty: 96 ]

Napisano: 19 cze 2024, 14:03

Odpowiedź Podsekretarza stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Sebastiana Gajewskiego:
"Po drugie, nie jestem w stanie ustalić, o jakich osobach tutaj mowa, bo jeśli czytać ten przepis, proponowaną poprawkę, abstrahując od tych okoliczności, które podniosłem wcześniej, to jeżeli chodzi o pracowników obsługi, pracowników administracyjnych, którzy są zatrudnieni w jednostkach pomocy organizacyjnej pomocy społecznej prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego lub na ich zlecenie, to możliwość ustanowienia dofinansowania do wynagrodzeń oraz kosztów składek dla tej grupy jest już uwzględniona w projekcie. Natomiast jeżeli chodziłoby na przykład, bo jest mi to trudno ustalić przy tym brzmieniu przepisu, na przykład o pracowników urzędu gminy, którzy pracują w umownym wydziale pomocy społecznej i zajmują się zadaniami z tego zakresu, to naszą intencją nie jest wprowadzanie możliwości dofinansowania wynagrodzeń dla tej grupy pracowników samorządowych. Z tego powodu w tym zakresie nasze stanowisko jest negatywne".

Na proponowaną poprawkę: "Pani przewodnicząca, szanowni państwo, poprawki rzeczywiście mogą być głosowane łącznie. Istota poprawek, które zgłosiliśmy, była wątpliwość co do pracowników, do których będzie kierowany czy dla których będzie przeznaczony dodatek motywacyjny. Wątpliwości polegały na tym, że będzie się on ograniczać tylko i wyłącznie do pracowników. Stąd też, ponieważ do realizacji zdań potrzebne są też współpraca i zaangażowanie zatrudnionych pracowników innych profesji, w tym pracowników administracji, w szczególności pracowników realizujących zadania w obszarze budowania sieci usług na bazie projektów programów rządowych czy zamówień publicznych. Poprawki te więc rozszerzają czy doprecyzowują, żeby możliwość przyznania dodatku motywacyjnego dotyczyła wszystkich zatrudnionych pracowników realizujących zadania niezbędne do wykonania zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej".

Czy ma ktoś jeszcze wątpliwości o jakich pracowników chodzi?
Metalli
Stażysta
Posty: 62
Od: 17 maja 2024, 13:07
Zajmuję się: pcpr


Napisano: 19 cze 2024, 15:33

Proszę o informację gdzie znaleziona została ta informacja. Podasz link ?
św-pomoc
Referent
Posty: 252
Od: 17 wrz 2017, 17:59
Zajmuję się: ŚW

Napisano: 20 cze 2024, 8:38

Metalli
Stażysta
Posty: 62
Od: 17 maja 2024, 13:07
Zajmuję się: pcpr

Napisano: 20 cze 2024, 11:11

Ola_F pisze:
19 cze 2024, 7:49
jasmin1979 pisze:
Ola_F pisze:
18 cze 2024, 11:47
A w jaki sposób księgowa realizuje ustawę o pomocy społecznej? Czy to nie tylko osoby które wydają decyzje? Lub je podpisują?
Chętnie poznam opinię innych ośrodków kogo uwzględniają?
KIPUSa rozumiem też uwzględniać? Organizator Pomocy Społecznej lub Organizator Usług Społecznych?
Tak jak napisałam takie były wyjaśnienia z naszego UW, należy ując Kierownika i księgową (jeżeli dokonuje wypłat np: zasiłków stałych lub okresowych).
To nie moja własna, "nadgorliwa" interpretacja.

A taka prawda bez programu od RM, pozostają nam tylko domysły. A w sumie nawet jak ten Program powstanie, to i tak nic z niego nie będzie wynikać.

Jasne ja nie miałam na myśli niczego złego...po prostu zastanawiam się jak to ugryźć :) Generalnie zastanawiam się co mieli na myśli pisząc, że Księgowa dokonuje wypłat zasiłków itp. generalnie każda Główna księgowa to robi, znaczy robi przelewy tak? U nas jest dwupodpis tzn. Ksiegowa wprowadza i podpisuje i Kierownik podpisuje i wysyła każdy przelew. To by się łapało?

moim skromnym zdaniem księgowe nie są tylko od robienia przelewów zasiłków,
Asik1
Praktykant
Posty: 21
Od: 23 maja 2019, 14:27
Zajmuję się: księgowość

Napisano: 20 cze 2024, 11:46

U mnie kadra które będzie robić sprawozdanie daje pod wątpliwość zasadność uwzględnienia Księgowej. Twierdzi, że nie realizuje ustawy o pomocy społecznej. Twierdzi, że księgowość tylko wykonuje przelewy i nie uczestniczy przy wydawaniu decyzji itp.
Nie ma jeszcze wyjaśnień od naszego UW, więc błądzimy jak we mgle.
Ola_F
Stażysta
Posty: 100
Od: 21 paź 2022, 10:47
Zajmuję się: księgowość

Napisano: 20 cze 2024, 11:52

W objaśnieniach do sprawozdań podano, że należy wskazać osoby wykonujące zadania na mocy ustawy o pomocy społecznej a także pracowników obsługi i tu jako przykład podano dział finansowo-księgowy.
kip
Praktykant
Posty: 11
Od: 20 cze 2024, 10:50
Zajmuję się: obsługa

Napisano: 20 cze 2024, 11:53

pracownicy, którzy realizują zadania dotyczące pomocy społecznej

Czyli również Ci którzy realizują art 18 ust.1 pkt.6 ustawy o pomocy społecznej????????

"6) realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;"

Wszystkie osłonówki, gazówki i węglówki świadczenia rodzinne fundusz alimentacyjny bon energetyczny wpisują się w te zadania. !!!
Jak najbardziej pracownicy ops, mgops, powinni zaliczać się do grupy osób do dodatku
TOTKO
Stażysta
Posty: 175
Od: 17 maja 2017, 9:17
Zajmuję się: FA

Napisano: 20 cze 2024, 11:59

kip pisze:W objaśnieniach do sprawozdań podano, że należy wskazać osoby wykonujące zadania na mocy ustawy o pomocy społecznej a także pracowników obsługi i tu jako przykład podano dział finansowo-księgowy.
Czyli kogo podajecie? I skąd dostaliście objaśnienia do sprawozdania?
cus_2024
Stażysta
Posty: 54
Od: 20 cze 2024, 11:56
Zajmuję się: księgowość

Napisano: 20 cze 2024, 12:06

A jest jakieś sprawozdanie?
monia77
Podinspektor
Posty: 1061
Od: 31 mar 2017, 9:14
Zajmuję się: Główny księgowy GOPS

Napisano: 20 cze 2024, 12:33

Ono już było w okolicach lutego
kip
Praktykant
Posty: 11
Od: 20 cze 2024, 10:50
Zajmuję się: obsługa



  
Strona 2 z 10    [ Posty: 96 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x