Napisano: 02 sty 2014, 22:32
Czyli reasumując różne koncepcje:
I opcja
są gminy, które wydają uchwałę o podwyższeniu kryterium (Rada Gminy)
i ok - taką decyzję podjęło zapewne kierownictwo - mają do tego prawo
konsekwencje tej decyzji:
- podwyższenie kryterium dotyczy tylko zasiłków celowych i okresowych, a więc ? nie dotyczy posiłków w szkole bo to nie zasiłek pieniężny
- podwyższenie kryterium spowoduje wzrost liczby klientów, bo np. dana osoba nie łapała się na 100% kryterium ale będzie się łapała na 150 %
mało tego nie można uściślić uchwały o podwyższeniu kryterium tylko do np. zasiłku celowego na zakup żywności bo nie ma rada gminy takiej delegacji - zapis jest jasny: dotyczy wszystkich zasiłków celowych i okresowych
- zanim rada gminy uchwali podwyższenie kryterium może to być koniec stycznia, ale do tego należy wziąć pod uwagę fakt taki, iż prawdopodobnie to jest akt prawa miejscowego, który należy opublikować w dzienniku danego wojewody i od czasu publikacji wchodzi w życiu po upływie 14 dni
może się nam zrobić koniec lutego lub marca
II opcja
są gminy, które nie wydają uchwały o podwyższeniu kryterium
i ok - mają do tego prawo
konsekwencje tej decyzji:
- prawdopodobnie dany wojewoda nie przekaże dotacji bo zastrzega sobie (wg wskazówek ministerstwa), iż niezbędne jest podjęcie uchwały o podwyższeniu kryterium
III opcja
są gminy, które uważają, że w ogóle całą uchwała Rady Ministrów nie ma zastosowania dla gmin, a jedynie dla jednostek Ministerstwa
konsekwencje:brak dotacji
Konsekwencja najważniejsza:
dzieci lub rodziny nie dostaną w odpowiednim czasie pomocy w postaci posiłków, zasiłków celowych, itp.
Co Wy na to drodzy forumowicze?
być może opcji jest więcej i konsekwencji, ale tylko na teraz takie mi przyszły do głowy
KJ