ZARZĄDZENIE Nr ....................
WÓJTA GMINY ....................
z dnia ....................
w sprawie udzielenie pełnomocnictwa do złożenia wniosku o utworzenie adresu do
doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia
elektronicznego
Na podstawie art. 31 ustawy z 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r.
poz. 559), art. 98 i 99 § 2 ustawy z 23.04.1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r., poz.
1740 ze zm.) w związku z art. 15 ust. 2 pkt 2 ustawy z 18.11.2020 r. o doręczeniach
elektronicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 569) zarządzam, co następuje:
§ 1. Udzielam Pani/Panu .................. - .................. (nazwa stanowiska) do złożenia
wniosku o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą
rejestrowanego doręczenia elektronicznego, o którym mowa w art. 12 ustawy z 18.11.2020 r.
o doręczeniach elektronicznych, zwanej dalej ustawą.
§ 2. Zobowiązuję pełnomocnika, wskazanego w § 1, do dołączenia do wniosku o
utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą
rejestrowanego doręczenia elektronicznego, potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii
niniejszego zarządzenia.
§ 3. Pełnomocnictwa udzielam do czasu utworzenia adresu do doręczeń
elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego
i wpisania tego adresu do bazy adresów elektronicznych, prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw informatyzacji
§ 4. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia będę sprawował osobiście.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
WÓJT GMINY ............
.................................
Nam rzucili taki ochłap od prawników.
+ wyznaczenie administratora
ZARZĄDZENIE Nr ....................
WÓJTA GMINY ....................
z dnia ....................
w sprawie wyznaczenia administratora skrzynki doręczeń
Na podstawie art. 30 ust. 1, art. 33 ust. 3 ustawy z 08.03.1990 r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559) w związku z art. 19 ust. 1 ustawy z 18.11.2020 r.
o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 569) zarządzam, co następuje:
§ 1. Wyznaczam Panią/Pana .................. - .................. (nazwa stanowiska1) do pełnienia
funkcji administratora skrzynki doręczeń.
§ 2. Do zadań administratora, o którym mowa w § 1, należy realizacja zadań
wynikających z ustawy z 18.11.2020 r. o doręczeniach elektronicznych, zwanej dalej ustawą,
w szczególności:
1) aktywacja adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą
doręczenia elektronicznego,
2) zarządzanie skrzynką doręczeń, które obejmuje w szczególności:
a) dokonywanie na skrzynce doręczeń następujących operacji:
- wysyłanie i odbieranie korespondencji,
- zarządzanie korespondencją zgromadzoną w skrzynce doręczeń,
w tym wprowadzanie reguł definiowania przekazywania
korespondencji do innych systemów teleinformatycznych w sposób
automatyczny,
- konfigurowanie skrzynki doręczeń;
b) wskazywanie osób fizycznych upoważnionych do dokonywania na skrzynce
doręczeń operacji, o których mowa w lit. a).
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się administratorowi skrzynki doręczeń.
§ 4. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia będę sprawował osobiście.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
WÓJT GMINY ............
................................