Pracujemy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej i obsługujemy mieszkańców z naszej gminy, mieszkańców wsi. Mamy od czasu do czasu taką sytuację, że osoby mieszkające w mieście sąsiadującym z naszą gminą (miasto i gmina mają taką samą nazwę) wysyłają wnioski do nas. Oczywiście dzwonimy, pytamy gdzie dana osoba mieszka, czy w mieście, czy na wsi, jak w mieście, to wniosek przekierowujemy do organu właściwego w mieście. Pani, która niedawno złożyła do nas online wniosek (mieszkanka miasta) twierdziła, że przy wyborze jednostki właściwej w banku pokazuje się tylko nasz GOPS. Zastanawiamy się czy to możliwe? Czy to wina banku? Gdzie można to zweryfikować? Komu to zgłosić? Obawiamy się, że podczas składania wniosków na nowy okres zostaniemy zalani wnioskami z miasta i będziemy tracić czas na odsyłanie tego...
To zależy od tego czy i w jaki sposób jednostka jest zarejestrowana w Module Zarządzania Tożsamością (MZT) systemu Emp@tia. Generalnie Administrator Wojewódzki powinien mieć świadomość że są takie sytuacje - trzeba mu dać znać.