Mamy karty informacyjne do każdej usługi w urzędzie, 25.05 dodaliśmy klauzule:
KLAUZULE INFORMACYJNE:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych jest Prezydent Miasta ..... z siedzibą Urząd Miasta ..... ul. ....
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem email: .....
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu ustalenia prawa do posługiwania się ogólnopolską Kartą Dużej Rodziny na podstawie art. 6 ust. 1 lit c oraz art.9 ust.2 lit. b - ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez 10 lat,
5) posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania,
6) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
7) podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obligatoryjne.
Klient nie podpisuje żadnych oświadczeń. A karty mamy w BIP i są dostępne w Urzędzie.
w ustawie jest mowa o przetwarzaniu przez 1 rok od utraty prawa, tylko czy tu chodzi o utratę prawa w drodze decyzji tylko w przypadkach przewidzianych w ustawie, czy ogólnie utrata prawa przez rok po utracie ważności karty i wtedy trzeba likwidować?
Klauzule są jedynie w karcie informacyjnej. Karta jest doczepna w urzędzie i w BIP. Jeśli nie macie kart można klauzę zamieści na tablicy ogłoszeń - robię to przy innych tematach związanych z danymi, gdzie nie ma kart informacyjnych. Klient może się zapoznać z klauzulą i nic więcej, nic nie podpisuje.