Karta Dużej Rodziny a rodzina zastępcza - Karta Dużej Rodziny

Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 18 kwie 2016, 13:44

Witam, jestem nowa w KDR, i mam pytanie, jak to jest z karta dużej rodziny jeżeli rodzice mają 1 swoje dziecko i dwójkę adoptowanych??czy jakieś dodatkowe dokumenty są wymagane?? proszę opomoc.
Nowa1988

Napisano: 18 kwie 2016, 15:17

podpowie ktośś
Nowa1988

Napisano: 22 kwie 2016, 9:38

Hej. Mam ten sam problem - kto nam pomoże? :)
Iwonka04

Napisano: 22 kwie 2016, 10:13

znalazłam taką inrormację na stronie ministerstwa jeżeli coś pomoże:
Do korzystania z programu uprawnione są dzieci będące członkami rodziny wielodzietnej czyli zarówno dzieci własne, jak i te objęte pieczą zastępczą. Dla przykładu – uprawnienia wynikające z programu przysługują rodzicom zastępczym, którzy mają jedno dziecko własne i dwoje przyjętych w ramach pieczy zastępczej.
tylko nie wiemjak z dokumentami
Nowa1988

Napisano: 22 kwie 2016, 10:15

Nie są wymagane dodatkowe dokumenty.
Adopcja prawnie łączy rodziców z dzieckiem, które przysposabiają. Daje takie same prawa i odpowiedzialność jak te, które istnieją miedzy dziećmi i ich naturalnymi rodzicami. Zmieniony zostaje akt urodzenia dziecka - w miejsce danych rodziców naturalnych wpisane zostają dane rodziców adopcyjnych. Dziecko przyjmuje nowe nazwisko, możliwa jest także zmiana imienia. Adoptowane dziecko z mocy prawa staje się dzieckiem nowych rodziców.
nowapa
Podinspektor
Od: 16 gru 2014, 11:47
Zajmuję się:

Napisano: 22 kwie 2016, 10:21

Co innego adopcja, a co innego piecza zastępcza.
Pierwsza forma to rodzinna piecza zastępcza, którą możemy podzielić na dwa typy:
1) rodzina zastępcza (spokrewniona, niezawodowa, zawodowa, w tym zawodowa pełniąca funkcję pogotowia rodzinnego i zawodowa specjalistyczna),
2) rodzinny dom dziecka.
Stanowi ona formę zapewnienia opieki dziecku, które zostało jej całkowicie/ częściowo pozbawione. Typ ten ma charakter przejściowy (czasowy).