kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Wybrane tematy:
Ukraina-nowa klasyfikacja budżetowa Czyste powietrze Wynagrodzenie AOON Św. Wychow. - pracownik , czy zmieniacie stanowisko ile przechowujecie schronienie z usługami opiekuńczymi
ODPOWIEDZ
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: TWoj »

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/34/UE z dnia 26 czerwca 2013 roku w sprawie rocznych sprawozdań finansowych, skonsolidowanych sprawozdań finansowych i powiązanych sprawozdań niektórych rodzajów jednostek, zmieniającej dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/43/WE oraz uchylającej dyrektywy Rady 78/660/EWG i 83/349/EWG (Dz. Urz. UE L 182 z 29.06.2013, s. 19), zwana dalej „dyrektywą 2013/34” weszła w życie w dniu 19 lipca 2013 roku.

Artykuł 6 dyrektywy 2013/34 normuje ogólne zasady sprawozdawczości finansowej. Należą do nich następujące zasady:

1. Pozycje prezentowane w rocznym i skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym są ujmowane i wyceniane zgodnie z następującymi zasadami ogólnymi:


f) składniki pozycji aktywów i pasywów są wyceniane osobno;

g) zabrania się dokonywania jakichkolwiek kompensat między pozycjami aktywów i pasywów lub między pozycjami przychodów i kosztów;

A ZATEM JAK WIDAĆ UNIJNA DYREKTYWA ZABRANIA KOMPENSAT POMIĘDZY POZYCJAMI AKTYWÓW I PASYWÓW LUB MIĘDZY POZYCJAMI PRZYCHODÓW I KOSZYÓW.....a sami wiemy jak jest. A jest inaczej.

Pełny tekst jest do pobrania ze stony:

https://www.szkolenia-bdo.pl/o-nas/aktu ... e-wydatkow

W tekscie jest też opisane co w tym temacie mówi polskie prawo bilansowe.

A każy powinien pamiętać, że i w polskich zasadach rachunkowości jest zasada indywidualnej wyceny i zasada zakazu kompensat.

Tak jak w prawie unijnym.

Mamy zatem poważny problem, bo łamane jest prawo krajowe i UNIJNA DYREKTYWA 2013/34.

Pozdr TW
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: BDMB »

W punkcie h) tej dyrektywy jest również napisane:

h) pozycje rachunku zysków i strat oraz bilansu są ujmowane i prezentowane z uwzględnieniem treści ekonomicznej danej transakcji lub umowy;

więc pytam: dlaczego TW zaleca ujmowanie 60% kwoty zwrotów FA od DA należne BP na przychody gminy ?

Jest to niezgodne z treścią ekonomiczną tej operacji gospodarczej i powoduje że wynik wykazywany w bilansie jednostki jest błędny. TW nie potrafi swojej tezy wytłumaczyć w sposób zgodny z przepisami, gdyż rozumie te przepisy "inaczej". Najgorsze jednak jest to, że bierze się za szkolenie innych również w duchu tego "inaczej".

Tak czy "inaczej" u TW zawsze jest 1 KWIETNIA
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: TWoj »

...a dlatego, ze dłużnik zwraca 100% gminie właściwej, a dopiero po pobraniu według stanu na koncie gmina oddaje BP 60% kwoty pobranej.

Ale fajnie, że powołujesz się bdmb na treść ekonomiczną. Bo to co opisujesz nie spełnia treści ekonomicznej i definicji zobowiązań

Namawiam do lektury definicji zobowiązań z UOR.

zobowiązania - rozumie się przez to wynikający z przeszłych zdarzeń obowiązek wykonania świadczeń o wiarygodnie określonej wartości, które spowodują wykorzystanie już posiadanych lub przyszłych aktywów jednostki;

Czy masz obowiązek wpłaty do BP 60% kwoty przypisanej....i jak ją chcesz wpłacić jak nie masz pieniędzy? Czy to zatem jest zobowiązania...NIE

Czy masz obowiązek wpłaty 60$ kwoty pobranej? Tak , gdyż tak stanowi art 255 UOFP. A zatem 60% kwoty pobranej to zobowiązanie budżetu księgowane na organie na koncie 224.

I tyle.



Widzisz znów wyszedłeś na d...ia. :lol: :lol: :lol:
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: BDMB »

TWoj pisze:...a dlatego, ze dłużnik zwraca 100% gminie właściwej, a dopiero po pobraniu według stanu na koncie gmina oddaje BP 60% kwoty pobranej.
Jedyne prawdziwe zdanie w tej odpowiedzi. Resztę należy uznać za primaaprilisową beletrystykę dla kursantów w ramach akcji "Łap jelenia do szkolenia".

Rzeczywiście dłużnik zwraca 100% do gminy wierzyciela ale to nie oznacza, że gmina jest właścicielem całej zwróconej kwoty. Mamy tu do czynienia z pobieraniem dochodów związanych z wykonywaniem zadania zleconego z których gminie na podstawie ustawy FA należy się 40%, zaś 60% pobranej kwoty zgodnie z ustawą FA stanowi dochód BP. Nie można zatem całej pobranej kwoty wykazywać na koncie dochodów jednostki bo jest to niezgodne z treścią ekonomiczną operacji.

Ciągle brak wyjaśnienia na jakiej podstawie 100% należności FA od DA należy ująć na przychody OPS. Wyjaśnić nie potrafi ale szkolić chce...
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: TWoj »

...żeby mieć przychód i należność nie trzeba być właścicielem. Nikt na dochodach, czyli koncie 901 nie wykazuje całej kwoty. Dochodem jest jedynie 40% kwoty pobranej. Konto dochodów to konto organu 901 a nie konto 130. Konto 130 nazywa się przecież Rachunek bieżący jednostki.



Naucz się człowieku w końcu rachunkowości budżetowej. Nie pisz głupot ...nawet 1 kwietnia :roll: :lol: :lol: 8-)

Wyjaśnione jest od dawna co i jak z FA, a na stronach MF jest komunikat w tej sprawie zaktualizowany kilkanaście dni temu.

Od lat połowa OPSów ma błędnie księgowany FA na 225. I teraz każdy student rachunkowości analizując tabele 1.7 informacji dodatkowej i zestawiając ją z PKO w RZIS wykaże Wam, iż złamaliście zasadę ostrożności z art 7 UOR.
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: BDMB »

TWoj pisze:...żeby mieć przychód i należność nie trzeba być właścicielem.
Wg UoR Art.3 ust.1 pkt.30 jest to nieprawda. Powstanie należności wtedy będzie przychodem gdy doprowadzi do zwiększenia kapitału(funduszu) własnego, który jak wiadomo jest wartościowym odpowiednikiem składników majątku do których gminie przysługuje prawo własności.
To co wypisuje TW świadczy o braku kompetencji do prowadzenia szkoleń z rachunkowości.

Zadałem proste pytanie: czy dekret 221/720 60% FA od DA należne BP spowoduje, że wynik w bilansie jednostki będzie błędny?

TW nie potrafi odpowiedzieć. Niezależny konsultant powtarza w koło: "Od lat połowa OPSów ma błędnie księgowany FA na 225" i to jest cała odpowiedź. Chce szkolić a merytorycznej odpowiedzi udzielić nie potrafi.
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: TWoj »

...słuchaj niedouku. W kółko piszesz te same bzdury. ZROZUM TO WRESZCIE , ŻE TO MINISTERSTWO FINANSÓW USTALA ZASADY KSIĘGOWOŚCI ...a nie ty :!:

Komunikat MF wyraźnie mówi: nie ustawa o FA stanowi podstawę księgowań a UOR i RMRIF.

Definicje ustawowe są spełnione. Wynik jest prawidłowy bo masz na nim mieć wszystkie osiągnięte przychody memoriałowo (A NIE KASOWO) a dochody ujmujesz nie na 720, nie na 130 lecz na 901 W KSIĘGACH ORGANU.

TAKA JEST TA UKŁADANKA.

DOCZYTAJ W KOŃCU DEFINICJĘ ZOBOWIĄZAŃ, BO TO CO TWOI KLIENCI WYKAZUJĄ NIE SPEŁNIA USTAWOWYCH DEFINICJI ZOBOWIĄZAŃ....bo nie może gdyż jak stan konta jest zero bo gmina zero pobrała od dłużnika to zero jest winna wojewodzie.

NAUCZ SIĘ W KOŃCU MNOŻYĆ PRZEZ ZERO I ZROZUM W KOŃCU DELEGACJĘ USTAWOWĄ Z ARY 40 UOFP dla RMRIF....

...MF określi szczególne zasady rachunkowości oraz plany kont.

SZCZEGÓLNE....

...I MF TO ZROBIŁ, A NAWET WYDAŁ KOMUNIKAT A TY BDMB CZYTAĆ NAWET NIE POTRAFISZ :idea:


I MNOŻYĆ PRZEZ ZERO :roll: :lol: :lol: ... bo jak komornik nic nie pobrał od dłużnika to ile jest gmina winna po twoim błędnym systemie...60.

A 60% razy zero ile daje ?????
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: BDMB »

Widzimy na jaką odpowiedź stać niezależnego pseudo eksperta - BEŁKOT-OGÓLNIKI.
Niezależny a jednak zależny od komunikatu MF.

TWoj bez komunikatu sam nie potrafi a jak już próbuje to po misiewiczowsku formułuje efekty swoich przemyśleń:

"...żeby mieć przychód i należność nie trzeba być właścicielem"

"a dochody ujmujesz nie na 720, nie na 130 lecz na 901 W KSIĘGACH ORGANU"
renia50
Referent
Posty: 341
Rejestracja: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: renia50 »

Konto 130 – „Rachunek bieżący jednostki”
Konto 130 służy do ewidencji stanu środków pieniężnych oraz obrotów na rachunku bankowym z tytułu wydatków i dochodów (wpływów) budżetowych objętych planem finansowym.
Czyżby w
ROZPORZĄDZENIU
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW
z dnia 13 września 2017 r.
w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego..... wkradł sie błąd :evil: :cry:
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: kompensaty, zwroty, refundacje wydatków a prwo unijne

Post autor: TWoj »

...a ile masz planów finansowych?

W OPS dwa. Jeden do zadań własnych a drugi do zleconych. W szkołach trzy: jeden do zadań własnych, drugi zadań zleconych, trzeci do RDWO (ale ten ma konto 132). Kapewu?

Art. 249. 1. W terminie 21 dni od dnia podjęcia uchwały budżetowej zarząd jednostki samorządu terytorialnego:
1) przekazuje podległym jednostkom informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu;
2) opracowuje plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, przyjmując jako podstawę dla tego planu kwotę dotacji przyznanych na ten cel w roku budżetowym oraz wielkość dochodów związanych z realizacją tych zadań, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa.


Art. 237. 2. W planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego wyodrębnia się dochody i wydatki związane z realizacją:
1) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami;
2) zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej;
3) zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.

Szkolnej wiedzy Wam w OPsach brakuje....no nie :roll: :roll: :roll:
ODPOWIEDZ