kalina.malina pisze: 19 lis 2021, 9:32 Urząd wojewódzki po zapytaniu twierdzi ze jeśli nie została ustalona koordynacja to jesteśmy nadal organem właściwym wiec to my wszystko rozpatrujemy lub zostawiamy bez rozpatrzenia jeśli nie stawia się na wezwanie. Więc mam to pozostawić bez rozpatrzenia.
A ja nadal mam wątpliwość bo po pierwsze skoro nie ma koordynacji to ja nie potrzebuje tych danych o które ją wezwałam przecież. A po drugie nawet jeśli uznać ze potrzebuje tych danych które są w artykułach o koordynacji (już się to wyklucza bo nie ma koordynacji a stosuje z ustawy art, dotyczące koordynacji) to w ustawie nie ma takich wytycznych o które ja ją wezwałam bo wezwałam o to co chce UW a nie o to co jest w ustawie . No i znów punkt wyjścia, nic mi zapytanie ich nie rozjaśniło. Porażka jakaś.
Co to znaczy " nie ustalono kooordynacji " to znaczy napisano że jej nie ma czy że nie są w stanie ustalić ? Jeżeli to drugie (chociaż nie wiem po co im dane aż z 2017 skoro ustalenie kordy ma być dla potrzeb 2021/2022 ) to no cóż orzecznictwo troszkę ma na to inne spojrzenie np: Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 19 września 2019 r. IV SAB/Po 160/19
..."Na rzecz stanowiska, że ustalanie występowania, bądź nie, koordynacji w związku z toczącym się postępowaniem w sprawie świadczenia wychowawczego jest etapem tego postępowania, na którym to etapie kompetencja do jego prowadzenia przechodzi na Wojewodę (ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami, w tym w zakresie odpowiedzialności za terminowe i sprawne procedowanie) przemawiają już, w ocenie Sądu w niniejszym składzie, względy wykładni językowej. Chodzi zwłaszcza o brzmienie art. 16 ust. 1, 4 i 8 u.p.p.w.d. W myśl pierwszego z wymienionych przepisów - który bezspornie znajdował zastosowanie w kontrolowanej sprawie - w przypadku gdy osoba, o której mowa w art. 4 ust. 2 (tj. osoba uprawniona do świadczenia wychowawczego, w szczególności matka albo ojciec dziecka - uw. Sądu), lub członek rodziny tej osoby przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w państwie, w którym mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, organ właściwy przekazuje wniosek wraz z dokumentami wojewodzie (art. 16 ust. 1 u.p.p.w.d.). W takim przypadku wojewoda ustala, czy w przekazanej sprawie mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (zob. art. 16 ust. 4 u.p.p.w.d.). Zgodnie zaś z art. 16 ust. 8 u.p.p.w.d. w przypadku gdy wojewoda ustali, że w sprawie nie mają zastosowania przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego:
1) przekazuje sprawę organowi właściwemu w celu ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego - w przypadku, o którym mowa w ust. 1;
2) informuje o tym fakcie organ właściwy - w przypadku, o którym mowa w ust. 2.
We wszystkich cytowanych przepisach, w odniesieniu do sytuacji opisanej w art. 16 ust. 1 u.p.p.w.d., ustawodawca posłużył się językowo jasnym zwrotem "przekazuje wniosek / sprawę". Przy tym, wbrew twierdzeniom odpowiedzi na skargę, użyte w ust. 1 określenie "przekazuje wniosek" koresponduje wyraźnie z występującym w art. 65 § 1 k.p.a. terminem "przekazuje podanie" (o "przekazaniu sprawy" mowa zaś expressis verbis w art. 65 § 1a k.p.a.) Od momentu tego przekazania, do chwili ewentualnego przekazania "zwrotnego", o którym mowa w art. 16 ust. 8 pkt 1 u.p.p.w.d., albo do merytorycznego rozstrzygnięcia sprawy zgodnie z art. 11 u.p.p.w.d. (gdy okaże się, że w sprawie mają jednak zastosowanie przepisy o koordynacji - zob. art. 16 ust. 5 u.p.p.w.d.) "gospodarzem" postępowania w sprawie ustalenia świadczenia wychowawczego pozostaje wojewoda.