Kserokopia listy płac pracowników

Wybrane tematy:
Ukraina-nowa klasyfikacja budżetowa Czyste powietrze Wynagrodzenie AOON Św. Wychow. - pracownik , czy zmieniacie stanowisko ile przechowujecie schronienie z usługami opiekuńczymi
Nowa999
Stażysta
Posty: 103
Rejestracja: 29 maja 2017, 14:02
Zajmuję się: LP/KS
Kontakt:

Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: Nowa999 »

Witam. Mam pytanie. Może głupie ale mam pewne wątpliwości... Pracuję w płacach. Czy główny księgowy może robić sobie kserokopie list płac pracowników? Bo musi mieć dane do meldunków, bo musi mieć dane do ZFŚS... Tak się tłumaczy. Robi ksero wszystkich list wypłat pracowników i podłącza jako załączniki pod swoje dokumenty. Czy to normalne? I czy tak można? A RODO itp?
Nowa999
Stażysta
Posty: 103
Rejestracja: 29 maja 2017, 14:02
Zajmuję się: LP/KS
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: Nowa999 »

Naprawdę nikt się nie wypowie????
Paulinka z GOPSu
Starszy referent
Posty: 757
Rejestracja: 24 paź 2017, 14:38
Zajmuję się: Księgowość
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: Paulinka z GOPSu »

Spróbuj zadać pytanie w dziale "Kadry", może będzie większy odzew.

U nas sprawami płacowymi i księgowymi zajmuje się jedna osoba, tak więc nie ma takiego problemu. Raczej takie dane nie powinny wychodzić z kadr/płac, jeśli nie muszą - wszystko zależy od tego, jaki zakres obowiązków ma u Was główny księgowy. Bo jeżeli np. Ty robisz listy płac, ale roczne PITy-11 robi księgowa, to wydaje się to być uzasadnione. Jeśli masz wątpliwości, to warto to poruszyć w rozmowie z kierownikiem, bo to on odpowiada za ochronę danych osobowych i organizację pracy.
Awatar użytkownika
Kinia001
Referent
Posty: 207
Rejestracja: 06 lis 2017, 15:53
Zajmuję się: Księgowość i cała inna gama
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: Kinia001 »

Moim zdaniem to raczej nie powinno mieć miejsca. Przecież jako załącznik czy to do ZFŚS czy innej rzeczy wystarczą wykazy potrąceń na którym są nazwiska i kwoty. Tak więc po co komu kserokopia list płac i powielanie ich w różnych miejscach. Jak się ma to wszystko np. do archiwizacji?
księg.
Stażysta
Posty: 144
Rejestracja: 07 gru 2017, 11:47
Zajmuję się: księgowość
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: księg. »

U mnie płacami i księgowością zajmuje się też ta sama osoba czyli gł.księgowa, więc nie ma takiego problemu. Ale wcześniej jak jeszcze księgowość i płace były prowadzone w Urzędzie Gminy i tam były oryginały list płac, to kierownik Ośrodka robił ksero list bo w razie potrzeby wystawienia zaświadczenia o zarobkach to nie prosił o sprawdzenie kwot w Urzędzie. No ale to było jeszcze przed RODO...
Ola II
Stażysta
Posty: 91
Rejestracja: 25 sty 2019, 10:42
Zajmuję się: księgowość
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: Ola II »

To jakaś przesada te kopie. Listy (oryginały) powinny być w jednym miejscu. Pod dokumentami księgowymi mam tylko podsumowanie listy aby rozksięgować. Do zfss pracownicy składają oświadczenia o dochodach według ustalonego regulaminu. Zaświadczenie o wynagrodzeniach wystawia osoba robiąca płace.
zosia42
Referent
Posty: 208
Rejestracja: 17 wrz 2017, 18:13
Zajmuję się: Księgowość
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: zosia42 »

Ja nie widzę tu żadnego problemu - główna księgowa odpowiada za gospodarkę finansową w jednostce i osoba , która nalicza płace jej podlega.Tak jest u mnie i jeśli bym chciała robić sobie ksero list to je robię i nie tłumaczę się pracownikowi do czego mi to jest potrzebne.Nic tu nie ma do tego RODO - główna księgowa wie za co odpowiada i taka jest jej decyzja.Pozdrawiam :)
Ola II
Stażysta
Posty: 91
Rejestracja: 25 sty 2019, 10:42
Zajmuję się: księgowość
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: Ola II »

Owszem, że główna księgowa ma takie prawo. Też nią jestem. Tylko poco mi kopie pod dokumentami księgowymi? Oryginały są w teczce w płacach (opisane i zaparafowane) i zawsze można do nich sięgać w różnych celach. Owszem nawet skserować ale potem należy je zniszczyć. Po co maja krążyć dwa egzemplarze. Kiedyś też robiłam płace.
mazda
Stażysta
Posty: 78
Rejestracja: 20 mar 2017, 10:35
Zajmuję się: księgowa
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: mazda »

zosia42 pisze:Ja nie widzę tu żadnego problemu - główna księgowa odpowiada za gospodarkę finansową w jednostce i osoba , która nalicza płace jej podlega.Tak jest u mnie i jeśli bym chciała robić sobie ksero list to je robię i nie tłumaczę się pracownikowi do czego mi to jest potrzebne.Nic tu nie ma do tego RODO - główna księgowa wie za co odpowiada i taka jest jej decyzja.Pozdrawiam :)
Jestem tego samego zdania
renia50
Referent
Posty: 341
Rejestracja: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa
Kontakt:

Re: Kserokopia listy płac pracowników

Post autor: renia50 »

Głowna księgowa NIE POWINNA robić kserokopii list płac do swoich celów. Odpowiada za gospodarkę finansową w jednostce ale co do tego mają kserokopie list płac. Tworzenie zbędnych dokumentów do których mogą mieć wgląd osoby niepowołane do tego, nie powinno mieć miejsca zwłaszcza jeśli chodzi o listy płac. Główny księgowy ma nieograniczony dostęp do tych list i zawsze kiedy zachodzi taka potrzeba może sięgnąć do oryginału i zbędne jest tworzenie kserokopii.
ODPOWIEDZ