Dzień dobry. Mam ogromny problem i prośbę otóż na emeryturę odchodzi główna księgowa i zarazem jedyny pracownik księgowości, ja jestem nowym kierownikiem i wiem ze do tej pory pomagała jej pracownik socjalna, która zna się na księgowości ma porobione kursy księgowe i kadrowe ale brakuje jej stażu pracy (pomoc była umowna, nie formalna). Czy ja mogę zrobić z niej księgową w moim ops z pominięciem głównej księgowej, jest taka możliwość żeby w małym ops był po prostu pracownik ds księgowości i kadr a nie było głównego księgowe. Mega proszę o pomoc.
Ale teraz mopsy/gopsy nie mają obowiązku zatrudniać księgowej może prowadzić księgowość nawet gmina i czy w związku z tym zwykła księgowa nie może prowadzić tej księgowości?
w każdej jednostce musi być główna księgowa, nie musi być na cały etat, inne wyjście to by centrum usług wspólnych - inna jednostka (np. gminny zespół usług oświatowych) lub urząd gminy przejął uchwałą rady gminy prowadzenie księgowości ops
A gdybym powierzyła jej obowiązki głównej księgowej ( ma odpowiednie wykształcenie) i na mocy porozumienia zmieniającego przedłużyła je na okres dłuższy niż 3 miesiąca. I byłaby 3 lata, a po tym okresie główną?
"Starą" główną księgową zatrudnij na 1/8 etatu a nową zatrudnij na stanowisku księgowej na pełny etat. Po 3 latach możesz ją powołać już na główną księgową. na
Poszukaj innego pracownika na to stanowisko z wymaganym stażem pracy. A jak chcesz z pracownika socjalnego w przyszłości zrobić gł. księgowego to daj mu pół etatu księgowej, 1/2 pracownik socjalny.
"Starą" główną księgową zatrudnij na 1/8 etatu a nową zatrudnij na stanowisku księgowej na pełny etat. Po 3 latach możesz ją powołać już na główną księgową. na
bardzo duże ryzyko dla starej księgowej, bo to ona za wszytko będzie odpowiadać