Witam, bardzo proszę o pomoc, Pani złożyła wniosek o DM, jak wynika z umowy jest najemcą lokalu o powierzchni 38 m2, jest to piętro w domku jednorodzinnym co Pani ta dopowiada tylko a nie wynika to z umowy najmu. Z umowy nie wynika czy lokal jest wyposażony w instalację doprowadzającą energię cieplną do celów ogrzewania, w instalację ciepłej wody, w instalację gazu przewodowego. Z umowy wynika, że Pani ta płaci do rąk wynajmującego 700 zł czynszu. Dostarczyła rachunek za wodę zimną oraz wykaz opłat za gospodarowanie odpadami. Proszę o pomoc jakie wydatki liczyć?
Takie, jak uda się ustalić na podstawie 1) umowy 2) wyjaśnień właściciela 3) otrzymanych rachunków, ale wszystkie odnosząc do art. 6 ust 4. i 6 ustawy.
Jeśli z umowy nie wynika kwota czynszu, to tej kwoty nie można teraz wymyślić. Nie musi tam być zapisana konkretna liczba, wystarczy jednoznaczny sposób ustalania. Jeśli naprawdę nic nie wynika, to nie ma czynszu — jest to możliwe.
Instalacje nie muszą wynikać z umowy, można ustalić je w inny sposób, najlepiej jednak z dokumentów.
Pożądane uaktywnić właściciela. Z zasady jest on istotnym uczestnikiem i beneficjentem (!!!) całej sprawy.