nalezności, które stają się w nowym r. dochodem - Księgowość

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 17 ]

Napisano: 10 sty 2019, 12:11

..."wydatków" jest w piśmie, w przepisach.... i na schematach, do których wyżej podałem linki.

WYDATKÓW....nie kosztów.

Zgadzam się z tym pismem ale musicie zobaczyć w końcu różnicę pomiędzy wydatkiem a kosztem. A jak zrozumiecie różnicę to zobaczycie błędy w rozliczaniu dotacji jakie czynią w UW.
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:


Napisano: 10 sty 2019, 13:53

Jestem zszokowana tą wypowiedzią : to uważa Pan że księgowe nie widzą różnicę pomiędzy wydatkiem a kosztem :) Dlaczego uważa Pan że w UW czynią błędy w rozliczaniu dotacji a nie przyszło Panu do głowy , że człowiek jest omylny i Pan tez może się mylić :)
renia50
Referent
Posty: 341
Od: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa

Napisano: 10 sty 2019, 16:03

...księguje Pani decyzje na 640 czy świadczenia idą pod listą wypłat?

Jak pod listą wypłat to świadczenia nienależne idą na zmniejszenie kosztów i wydatków.

Ameryki nie odkrywam...fakty stwierdzam. Czyli dochodzi do zmniejszenia kosztów...pomimo faktu iż, par 19 rozporządzenia o gospodarce finansowej mówi o zmniejszeniu planowanych wydatków w państwowych JB. A Wy jesteście jednostka państwowa czy samorządowa? Bo jak samorządowa to UW stosuje błędne procedury rozliczania dotacji bo Was dotyczy jedynie art 168 i 169 UOFP. Ale temat UW do inna bajka....dla NIKu sobie ją zostawię.

No to jak jest w Pani OPS?
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 14 sty 2019, 10:56

Basia111 pisze:Mamy takie pismo z Ministerstwa Finansów, z którego wynika, że "wpływy ze zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wypłaconych przez gminę (ośrodki pomocy społecznej) z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej, dokonane w tym samym roku budżetowym, w którym została przyznana dotacja celowa, pomniejszają kwotę wykonanych wydatków w tym samym roku, a zatem mogą być przeznaczone na wznowienie wydatków". Na podstawie tego pisma wprowadziliśmy takie zapisy w polityce rachunkowości. Więc nie do końca są to wymysły nas księgowych, aby tak robić.
Chciałbym zwrócić uwagę na następujący zapis w ustawie o samorządzie gminnym:
Art. 51.
1. Gmina samodzielnie prowadzi gospodarkę finansową na podstawie uchwały budżetowej gminy.

Zgodnie z tym zapisem gmina w swojej uchwale budżetowej powinna określić tryb pobierania dochodów i dokonywania wydatków. Oczywiście tryb ten może być zgodny z tym co sugerują pisma MF.
------------------------------------------------------------------
Jeżeli świadczenie wypłacono pomimo zaistnienia okoliczności powodujących ustanie lub zawieszenie prawa do świadczeń to świadczenie z mocy prawa staje się w momencie jego pobrania świadczeniem nienależnym. Decyzja NP (deklaratoryjna) działając wstecz stwierdza , że miało miejsce nienależne pobranie świadczeń, określa ich kwotę i stwarza sytuację w której jednostka nabywa prawo do dochodzenia ich zwrotu.

Nienależne pobranie świadczenia oznacza pobranie świadczenia bez podstawy prawnej.
Brak podstawy prawnej oznacza dalej, że nie było zobowiązania i dalej, że jednostka nie poniosła kosztu. Powstaje sytuacja w której osoba uprawniona jest w posiadaniu kwoty pieniężnej będącej własnością gminy.
Dla odzwierciedlenia w księgach rachunkowych stanu rzeczywistego, decyzję NP należy ująć dekretem 240/409 jako korektę uprzednio dokonanych przypisów. W przypadku gdy decyzja dotyczy nienależnie pobranych świadczeń w latach ubiegłych i nie ma już możliwości korekty kosztów roku w którym wypłacono świadczenie to należy użyć dekretu: 221/760 (użycie konta 720 powodowałoby zawyżenie przychodow operacyjnych roku bieżącego). Jeżeli korekty 240/409 dokonano w księgach roku poprzedniego i do końca roku nie otrzymano zwrotu to z nastaniem nowego roku należy dokonać dekretem 221/240 przeklasyfikowania należności NP na należność z tytułu dochodów budżetowych.
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:

Napisano: 14 sty 2019, 11:39

...człowieku....co ty za bzdury piszesz. Ile znasz jednostek, które wypłaciły świadczenie rodzinne, alimentacyjne, 500plus bez decyzji o jego przyznaniu?

Przecież bijesz w OPSy. Brak podstawy prawnej oznacza że dotacja była nienależna i trzeba ją zwrócić. A tu mamy inną sytuację bo dana osoba miała świadczenie przyznane. Czyli była decyzja.

Przecież nikt nie wypłacał świadczenia bez podstawowej decyzji o jej przyznaniu. Ustawa określa kiedy świadczenie jest nienależnie pobrane. Przy sprawozdaniu rzeczowym w 500plus to nawet na początku wyraźnie mówiłi że nienależna nie zmniejszają wypłaconych.

Piszesz o korekcie konta 240 czyli o zmniejszeniu zobowiązań z tytułu swiadczeń.... A PRZECIEŻ ZGODNIE Z USTAWĄ O RAZHUNKOWOŚCI ZMNIEJSZENIE WARTOŚCI ZOBOWIĄZAŃ TO PRZYCHÓD.

Pokazuję niżej jakie wyniki i fundusze wychodzą po twoich księgowaniach....TOTALNIE NIERZETELNE....I TAK MAJĄ OPSY, KTÓRE STOSUJĄ TWOJE PROGRAMIKI

Przykład:

wypłacono świadczenie w 2018 w OPS np. 100zł i to poszło w koszty w miesiącu wypłaty i w koszty roku 2018. Potem np. w grudniu zaksięgowano decyzję o nienależnym na zmniejszenie kosztów np. na 30zł.

A zatem:

Wynik finansowy za 2018 to 100 minus 30 czyli strata 70zł....ale w RZIS za 2018 koszty pokazują 70, a przychody 0,-....choć powinno być w RZIS koszty 100,- a przychody 30,-...czyli też wynik finansowy 70....ale RZIS źle jest sporządzony bo powinny być osobno koszty a osobno przychody (art 7u3 UOR).

Bilans wychodzi na zero bo fundusz 100, wynik minus 70, należności 30.

Problem się robi później jak to przeksięgujecie na dochody w nowym roku.

No a teraz wejdźmy do nowego roku 2019. A tu są różne patenty, i przykładowo:

saldo z konta zespołu "2" przeksięgowują na 720 i 221 w roku 2019....choć decyzja o nienależnym była w roku 2018. A ZATEM MAJĄ PRZYCHÓD NIE W TYM ROKU CO TRZEBA...

...I CO WIĘCEJ PROSZĘ ZOBACZYĆ JAKI WYNIK FINANSOWY I FUNDUSZ IM WYCHODZI NARASTAJACO ....choć w zasadzie to jedynie fundusz mamy narastająco.

I JEST ON BŁĘDNIE USTALONY bo 860 wychodzi 40,-

A POWINIEN BYĆ NARASTAJĄCO nadal 70,-

...a nie jest.

PROSZĘ SPRAWDZIĆ TERAZ FUNDUSZ....szczególnie po przeksięgowaniu wyniku na fundusz i mamy to samo co z wynikiem.

Co się stało:

zmniejszanie kosztów to pierwszy błąd , w a nowym roku księgowanie na dochody i 720 to drugi błąd.

Bo powinno to być zaksięgowane na wyniku w 2018, a jak jest tak jak jest to mają jakby "podwójne przychody" bo raz było to zmniejszenie kosztów a w nowym roku drugi raz poszło to na 720.

MOIM ZDANIEM WYNIK FINANSOWY JEST ŹLE I FUNUSZ PO PRZEKSIĘGOWANIU WYNIKU NA FUNDUSZ JEST ŹLE. NIEMALŻE W KAŻDYM OPSIE W POLSCE.... I W KAŻEJ JST.

MAMY ZATEM NARUSZENIE ZASADY RZETELNOŚCI.


A powinno to być ksiegowane tak jak tu jest to pokazane. Wtedy wynik i fundusz jest prawidłowy:

https://www.bdo.pl/pl-pl/publikacje/biu ... a-500-plus
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 14 sty 2019, 12:56

Jak widać stan TW się pogarsza. Do specjalisty TW, do specjalisty.
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:

Napisano: 14 sty 2019, 13:02

Bzdury niedouku wypisujesz na tym forum i ferment siejesz. Ignorujesz przepisy i stanowiska MF. Działasz na szkodę OPSów, które jak widać z powyższego przykładu, jeśli stosująte twoje błędne patenty to mają problem :roll:
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 17 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x