nienalezne 500 Plus
nienalezne 500 Plus
Czy zwrot nienaleznie pobranego świadczenia 500 plus należy zwrócić do Urzedu Wojewódzkiego??czy przyjąć na refundacje wydatków
Re: nienalezne 500 Plus
A dlaczego należy zwrócić, dlaczego niemożna zrefundowac kolejnego wydatku?
-
- Podinspektor
- Posty: 1461
- Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: nienalezne 500 Plus
... a niby na jakiej podstawie prawnej chcesz refundować wydatki? Przecież finansowanie jest z dotacji celowej a paragraf 19 RMF ws. gospodarki finansowej jednostek budżetowych nie dotyczy OPSu.....gdyż OPS nie jest państwową jednostką.
A zatem mamy lukę w przepisach.
Uważam, że na wszelki wypadek odzyskane nienależne z tego roku i później z lat minionych należy oddać wojewodzie.
Sposób księgowania w księgach OPS (dekrety od nr 15, 15a i dalej) oraz w księgach organu (dekrety 2a, i od numeru 6) są tutaj:
https://www.biuletyn.bdo.pl/biuletyn/fin ... s9196.html
A zatem mamy lukę w przepisach.
Uważam, że na wszelki wypadek odzyskane nienależne z tego roku i później z lat minionych należy oddać wojewodzie.
Sposób księgowania w księgach OPS (dekrety od nr 15, 15a i dalej) oraz w księgach organu (dekrety 2a, i od numeru 6) są tutaj:
https://www.biuletyn.bdo.pl/biuletyn/fin ... s9196.html
Re: nienalezne 500 Plus
Czyli również nie można zaliczać w ponowienie wydatków zwrot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych z bieżącego roku, świadczeń z funduszu alimentacyjnego? A co ze świadczeniami z pomocy społecznej finansowane z dotacji i zostały zwrócone za rok bieżący w tym samym roku?
Re: nienalezne 500 Plus
Wiekszość z nas tak własnie robi.dan pisze:Czyli również nie można zaliczać w ponowienie wydatków zwrot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych z bieżącego roku, świadczeń z funduszu alimentacyjnego? A co ze świadczeniami z pomocy społecznej finansowane z dotacji i zostały zwrócone za rok bieżący w tym samym roku?
Panie w UW nie umiały mi powiedzieć co mam zrobić ze zwrotem nienaleznie pobranego 500+ "...proszę tak samo robic jak w przypadku świadczeń rodzinnych..."
I bądź tu mądry.
-
- Podinspektor
- Posty: 1461
- Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: nienalezne 500 Plus
...UW sobie nie radzi bo jest luka w przepisach a wydziały polityki społecznej z UW nie opracowały wzorów umów dot. dotacji na zadania zlecone regulujących sposób postępowania z odzyskanymi nienależnymi. Dlatego też bajki opowiadają o księgowaniu zwrotów nienależnych albo na wznowienia albo na dochody...ale te bajki z pktu widzenia skarbu państwa mają uzasadnienie w dwóch rozporządzeniam MF....niestety oba nie dotyczą OPS-ów. JA uważań, że trzeba im pomóc a skoro środki są z dotacji to oddaję nienależne do wojewody a oni je ujmują albo na wznowienia labo na dochody...ale robią to oni w UW bo przecież mają dokładnie to zdefiniowane w przepisach normujących zasady wykonywania budżetu państwa.
Jest opisane na schemacie w Biuletynie i wyjaśnione w moich materiałach szkoleniowych w pkt dot. wznowień i refundacji wydatków....
Jest opisane na schemacie w Biuletynie i wyjaśnione w moich materiałach szkoleniowych w pkt dot. wznowień i refundacji wydatków....
Re: nienalezne 500 Plus
Po przeczytaniu powyższych informacji znalazłam w publikacjach, że w uchwale budżetowej musi być zamieszczony zapis, że zwroty wydatków dokonane w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie planowanych wydatków w tym roku budżetowym.
Re: nienalezne 500 Plus
Pismo Ministerstwa Finansów - Departament Finansów Samorządu Terytorialnego z lipca 2009 r. (znak:
ST2-4834-133/SZH/2009/1073) w sprawie ujmowania w sprawozdaniach budżetowych zwrotu nienależnie
pobranych przez świadczeniobiorców świadczeń rodzinnych wypłaconych ze środków budżetu państwa oraz
zwrotu wydatków poniesionych przez samorządową jednostkę budżetową
W związku z pismem z dnia 30 czerwca 2009 r. Nr NA.III-0221-17/2009 w sprawie ujmowania
w sprawozdaniach budżetowych zwrotu nienależnie pobranych przez świadczeniobiorców świadczeń
rodzinnych wypłaconych ze środków budżetu państwa oraz zwrotu wydatków poniesionych przez
samorządową jednostkę budżetową - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:
Ad. pkt 1 - Wpływy ze zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wypłaconych przez
gminę (ośrodki pomocy społecznej) z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa na realizację
zadań bieżących z zakresu administracji rządowej, dokonane w tym samym roku budżetowym,
w którym została przyznana dotacja celowa, pomniejszają kwotę wykonanych wydatków w tym
samym roku, a zatem mogą być przeznaczane na wznowienie wydatków na świadczenia rodzinne.
Wpływy ze zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wypłaconych przez gminę
i dokonanych po zakończeniu roku budżetowego, w którym została przyznana dotacja celowa, należy
klasyfikować: w działo „852 Pomoc społeczna", rozdziale „85212 Świadczenia rodzinne, świadczenie
z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia
społecznego":
- po stronie dochodów w § 097 „Wpływy z różnych dochodów", z odpowiednią czwartą cyfrą
- jeśli środki z tego tytułu przyjmowane są na dochody jednostki budżetowej jaką jest gminny ośrodek
pomocy społecznej,
-po stronie dochodów w § 291 „Zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub
pobranych w nadmiernej wysokości" - jeśli środki z tego tytułu przyjmowane są na dochody budżetu
gminy. Wpływy te, w tym samym paragrafie po stronie wydatków, należy przekazać do budżetu
wojewody.
Dochody, pobrane przez samorządową jednostkę budżetową i ujęte w jej sprawozdaniu budżetowym
(Rb-27S) w § 097 „Wpływy z różnych dochodów", należy ująć w zbiorczym sprawozdaniu jednostki
samorządu terytorialnego, tj. gminy, w tym samym paragrafie. Zwrot z tytułu świadczeń powinien być
ujęty w jednostkowym sprawozdaniu urzędu gminy, jako jednostki budżetowej, a następnie w
sprawozdaniu zbiorczym Rb-28S z wykonania wydatków budżetowych w § 291 „Zwrot dotacji
wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości".
W sprawozdaniu zbiorczym Rb-27S należy wykazać także odsetki ustawowe, pobierane zgodnie
z art. 30 ust. 8 ustawy o świadczeniach rodzinnych, naliczane od nienależnie pobranych świadczeń
rodzinnych, wpłacone przez świadczeniobiorcę. Odsetki ujmuje się - po stronie dochodów - w § 092
„Pozostałe odsetki" z właściwą czwartą cyfrą, a następnie przez wydatkowy § 458 „Pozostałe
odsetki", należy je przekazać do budżetu właściwego wojewody.
Sposób ewidencji środków, otrzymanych przez jednostkę budżetową na realizację zadań, o których
mowa w piśmie, powinien być zgodny z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości oraz przyjętym przez daną jednostkę samorządu terytorialnego systemem ewidencji
dochodów i wydatków w ramach realizacji budżetu.
Nie rozumiem dlaczego chcecie to robić in inaczej niż w 85212. Tylko odsetki do wojewody.
ST2-4834-133/SZH/2009/1073) w sprawie ujmowania w sprawozdaniach budżetowych zwrotu nienależnie
pobranych przez świadczeniobiorców świadczeń rodzinnych wypłaconych ze środków budżetu państwa oraz
zwrotu wydatków poniesionych przez samorządową jednostkę budżetową
W związku z pismem z dnia 30 czerwca 2009 r. Nr NA.III-0221-17/2009 w sprawie ujmowania
w sprawozdaniach budżetowych zwrotu nienależnie pobranych przez świadczeniobiorców świadczeń
rodzinnych wypłaconych ze środków budżetu państwa oraz zwrotu wydatków poniesionych przez
samorządową jednostkę budżetową - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:
Ad. pkt 1 - Wpływy ze zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wypłaconych przez
gminę (ośrodki pomocy społecznej) z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa na realizację
zadań bieżących z zakresu administracji rządowej, dokonane w tym samym roku budżetowym,
w którym została przyznana dotacja celowa, pomniejszają kwotę wykonanych wydatków w tym
samym roku, a zatem mogą być przeznaczane na wznowienie wydatków na świadczenia rodzinne.
Wpływy ze zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wypłaconych przez gminę
i dokonanych po zakończeniu roku budżetowego, w którym została przyznana dotacja celowa, należy
klasyfikować: w działo „852 Pomoc społeczna", rozdziale „85212 Świadczenia rodzinne, świadczenie
z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia
społecznego":
- po stronie dochodów w § 097 „Wpływy z różnych dochodów", z odpowiednią czwartą cyfrą
- jeśli środki z tego tytułu przyjmowane są na dochody jednostki budżetowej jaką jest gminny ośrodek
pomocy społecznej,
-po stronie dochodów w § 291 „Zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub
pobranych w nadmiernej wysokości" - jeśli środki z tego tytułu przyjmowane są na dochody budżetu
gminy. Wpływy te, w tym samym paragrafie po stronie wydatków, należy przekazać do budżetu
wojewody.
Dochody, pobrane przez samorządową jednostkę budżetową i ujęte w jej sprawozdaniu budżetowym
(Rb-27S) w § 097 „Wpływy z różnych dochodów", należy ująć w zbiorczym sprawozdaniu jednostki
samorządu terytorialnego, tj. gminy, w tym samym paragrafie. Zwrot z tytułu świadczeń powinien być
ujęty w jednostkowym sprawozdaniu urzędu gminy, jako jednostki budżetowej, a następnie w
sprawozdaniu zbiorczym Rb-28S z wykonania wydatków budżetowych w § 291 „Zwrot dotacji
wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości".
W sprawozdaniu zbiorczym Rb-27S należy wykazać także odsetki ustawowe, pobierane zgodnie
z art. 30 ust. 8 ustawy o świadczeniach rodzinnych, naliczane od nienależnie pobranych świadczeń
rodzinnych, wpłacone przez świadczeniobiorcę. Odsetki ujmuje się - po stronie dochodów - w § 092
„Pozostałe odsetki" z właściwą czwartą cyfrą, a następnie przez wydatkowy § 458 „Pozostałe
odsetki", należy je przekazać do budżetu właściwego wojewody.
Sposób ewidencji środków, otrzymanych przez jednostkę budżetową na realizację zadań, o których
mowa w piśmie, powinien być zgodny z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości oraz przyjętym przez daną jednostkę samorządu terytorialnego systemem ewidencji
dochodów i wydatków w ramach realizacji budżetu.
Nie rozumiem dlaczego chcecie to robić in inaczej niż w 85212. Tylko odsetki do wojewody.
-
- Podinspektor
- Posty: 1461
- Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: nienalezne 500 Plus
Art. 212 UOFP nie upoważnia do przyjęcia takiego zapisu, gdyż narusza on zasady określone UOFP.karl pisze:Po przeczytaniu powyższych informacji znalazłam w publikacjach, że w uchwale budżetowej musi być zamieszczony zapis, że zwroty wydatków dokonane w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie planowanych wydatków w tym roku budżetowym.
A co do wyżej zacytowanego pisma. W roku 2009 obowiązywała inna UOFP i inne RMF....z natury prawa jest ono nieobowiązujące.
Oprócz nienalezne 500 Plus - Księgowość przeczytaj również:
pieczątka
nowy pracownik - dokumenty
Rozliczenie dłużnika - ZAKŁAD KARNY - SPRAWA B. PILNA !!!
jpk
staż a ciąża
wygaszenie należności od dłużnika alimentacyjnego z FA
duplikat kdr - dochody pomocy
odsetki od zasiłku stałego
odsetki
odsetki od nienależnie pobanego 500 plus
jak rozliczyć zwrot
decyzja marszałka
tablica suchościeralna - ewidencja w księdze inwentarzowej?
Zdarzenia: Nowa osoba
raport kasowy
ekwiwalent za urlop