Osoba otrzymała rentę z ZUS z nadpłatą za 2012 rok oraz za styczeń i luty 2013r. Otrzymywała u nas zasiłek stały i dlatego za cały 2012 i I-II/2013 ZUS oddał nam pieniądze. Zwrot dotyczący 2012r i składki, które powstały po skorygowaniu dokumentów ZUS oddajemy jako dochody do Urzędu Gminy, ale nie wiemy co z robić ze zwróconą kwotą dotyczącą 2013r. i składkami za 2013r. Urząd chce podstawy prawnej dotyczącą 2013r. No i nie wiemy co w tej chwili zrobić. Proszę o pomoc.
pytanie do tych, którzy odpis 3% na koszty naliczają od wypłaconych:
jeśli zwroty z r. bież. bierzecie na zmniejszenie... i liczycie 3% od wypłaconych świadczeń... to wtedy pomniejszacie odpis o te zwroty, czy nie?
art. 42 ufp
Środki publiczne pochodzące z poszczególnych tytułów nie mogą być przeznaczane na finansowanie imiennie wymienionych wydatków, chyba że odrębna ustawa stanowi inaczej.
zgodnie z art. 37 ust. 2b uośr:
Zwroty nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych w trakcie danego roku budżetowego nie mają wpływu na wysokość kosztów obsługi, o których mowa w ust. 2a.
ale nigdzie w uośr nie ma mowy co robić z tymi zwrotami...