Witam,
proszę o wypowiedzi
Jak księgujecie otrzymane pozostałe środki trwałe(wyposażenie) nowe (bez umorzeń w gminie), otrzymane na podstawie PT od gminy dla np. OPS, wartość do 10.000 zł.
Dlatego przez 800, gdyż nasze bilanse są łączone, jesteśmy z gminą jedną całością. Jeśli dostałabyś taki środek trwały od np osoby fizycznej wtedy zaksięgowałabyś to na 013/760, 4../072. Jednak tutaj gmina już u siebie zaksięgowała na 013 i musi to również wyksięgować. Brak jest w gminie umorzenia na kontach 4.. dlatego to u ciebie musi to księgowanie wystąpić i w takim wypadku nie możesz zaksięgować 013/072, bo gdzie koszty amortyzacji ani w gminie ani u ciebie. Przesyłam linka https://finansepubliczne.pl/2022/01/20/ ... umorzenie/
my otrzymane od jst pozostałe środki trwałe przyjmujemy 013/072 a jeśli by to były środki trwałe pow.10.000 to wtedy 011 i 800,071 . Jak gmina kupiła pozostały środek trwały to wtedy zaksięgowała 013/201 i 401/072 więc żadne koszty się nie zgubiły.