Napisano: 07 mar 2016, 18:39
W dalszej części uzasadnienia czytamy
"Jednocześnie, biorąc pod uwagę, że bardzo często w skład rodziny wchodzą nie tylko dzieci w wieku do ukończenia 18. roku życia, projektowana ustawa przewiduje, że przez rodzinę rozumie się również pozostające na utrzymaniu dzieci w wieku do ukończenia 25. roku życia,a także dzieci, które ukończyły 25. rok życia, legitymujące się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, jeżeli w związku z tą niepełnosprawnością przysługuje świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy albo zasiłek dla opiekuna, o którym mowa w ustawie z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U. poz. 567, z późn. zm.). Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będzie w sposób realny ustalić sytuację dochodową danej rodziny, bowiem przy ustalaniu dochodu na osobę w rodzinie brane będą również pod uwagę dzieci starsze niż w wieku do ukończenia 18. roku życia. Jeżeli dzieci te nie będą miały własnych dochodów, wówczas dochód na osobę w rodzinie będzie odpowiednio niższy."
I ani słowem sie nie wspomina, ze przy ustalaniu sytuacji dochodowej należy uwzględnić niepełnosprawność starszego rodzeństwa i że będzie miała ona wpływ na zwiększone kryterium dochodowego dla takiej rodziny.
Jedynie jest tylko o tym, ze takie starsze rodzeństwo zaliczane jest do członków rodziny.
"Jednocześnie przewiduje się, że do członków rodziny nie będzie się zaliczało dziecka pozostającego w związku małżeńskim, a także pełnoletniego dziecka posiadającego własne dziecko. Zarówno dziecko pozostające w związku małżeńskim, jak i pełnoletnie dziecko posiadające własne dziecko są osobami, które założyły już własne rodziny i jako takie mogą się ubiegać o świadczenie wychowawcze na własne dzieci."
Ubi ius incertum, ibi ius nullum. – gdzie prawo niepewne, tam nie ma prawa