Pit 8 c- pomóżcie - Stare tematy

Strona 2 z 4    [ Posty: 40 ]

Napisano: 14 lut 2013, 11:57

Ja też nie wiem scyzoryk w kieszeni mi się otwiera bo to dodatkowa praca dla mnie na której się nie znam bo nie jestem księgowa a muszę liczyć odsetki itd. a moja robota stoi
~Xenia

Napisano: 14 lut 2013, 12:23

Nie wiem czy to nie nadgorliwość. Z naszych przepisów to nie wynika, z objaśnień do PIT - 8c też nie . Czy my mamy obowiązek czytać wszystkie wyjaśnienia jakichkolwiek urzędów? Czy wy nie popadacie w paranoję. Ja czekam na oficjalne pismo chociażby z Urzędu Wojewódzkiego, że mam to robić (jeśli wogóle). Ale idąc tym tropem myślenia to powinny być PIT-y za dożywianie, dodatki mieszkaniowe. Przecież to niemożliwe.
A tak wogóle to deklaracje składają podatnicy lub płatnicy to ironizując zapytam- jesteście płatnikami? 8c - przychody z innych źródeł -nazwa formularza. Na logikę umorzenie to przychód?
~marynia

Napisano: 14 lut 2013, 12:34

zgadzam się z marynia, ale straszą przeciez tymi interpretacjami, że trzeba. tam jest to wyjaśnione w ten sposób, że kiedy działano na ustawie o pomocy społecznej, to było to wrzucone do jednego worka z nieopodatkowanymi świadczeniami z ops, a teraz jest ustawa o pieczy i interpretacja jest taka że należy wystawiać.
ale właśnie! przecież deklaracje składają podatnicy. no nie! nie mogę z tego. już nie wiem co robić, a czasu coraz mniej, bo składa się ten badziew do końca lutego.
~danuta

Napisano: 14 lut 2013, 12:38

A znasz powiedzenie nieznajomość prawa szkodzi:)potem jak przyjdzie kontrol to nie będzie tłumaczenia że się czegoś nie wiedziało to są poważne kwoty. W naszym państwie dużo jest takich paranoi i to kolejna z nich nawet Izba podatkowa potwierdziła że musimy te pity składać. A oto fragment z interpelacji