PLAN POMOCY DZIECKU - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 19 ]

Napisano: 22 lut 2014, 11:51


Kasia
Wymóg ustawowy-należy napisać plan pomocy dziecku w zakresie 5 sfer.

gdzie znajde te 5 sfer, który to akt i paragraf?
~mariusz


Napisano: 22 lut 2014, 20:10

to sie nie nazywa nowy plan tylko modyfikacja, skoro cele krótkoterminowe zrealizowano to w modyfikacji wpisujemy nowe
~kk

Napisano: 22 lut 2014, 20:15

mariusz !
1. zmiany w rozwoju psych. fizycznym dziecka w czasie jego pobytu w placówce
2. potrzeby dziecka w sferze : opiek., rozwoj,. emocjonalnej więzi z rodziną, relacji społ, funkcjonowaniu w gr rowieśniczej i środowisku szkolnym,
3 środowisko z którego pochodzi dziecko
4. rozwój edukacyjny dziecka
5. wplyw sytuacji kryz. w rodz. na rozwój dziecka i jego funkcj. w placówce
~kk

Napisano: 22 lut 2014, 20:47

rozumiem. kasia:należy napisać plan pomocy dziecku w zakresie 5 sfer - wymóg ustawowy.

I jak to robicie ? piszecie nagłowek i dalej dzialania, do kazdej z sfer jakas tresc ?
Analiza obszarów to nie kierunki albo płaszczyzny dzialań, choc moga być.
To co jest powyzej, tzn te 5 punktow, to nie sfery narzucone przez ministra, ale obszary które trzeba poddać analizie opracowujac plan pracy , pomocy dziecku. Innymi slowy, zeby coś zaplanować, trzeba zwrucic sie ku genezie problemu i pozyskac wiedze ,tak jak te punkty wskazuja o tym dziecku, co sie z nim dzialo, jakie ono jest.

Części informacji znajuje sie w dokumentacji która przychodzi z dzieckiem do placowki, Obok diagnozy jest ona podstawa do opracowania plany, niemniej jednak ustawodawca nakazuje informacje zawarte w tej dokumentacji poddac analizie.

To sa dokumenty ktore z dzieckiem powinny przyjsc:
1) odpis aktu urodzenia dziecka, a w przypadku sierot lub półsierot również odpis aktu zgonu zmarłego rodzica;
2) orzeczenie sądu o umieszczeniu dziecka w placówce albo wniosek rodziców, dziecka lub osoby trzeciej o umieszczenie dziecka w placówce;
3) dokumentację o stanie zdrowia dziecka, w tym kartę szczepień;
4) dokumenty szkolne, w szczególności świadectwa szkolne;
5) informację o prowadzonej pracy z rodziną dziecka i jej rezultatach.
Problem jest wówczas kiedy tych dokumentów nie ma , lub informacje w nich zawarte, potrzebne do analizy sa niepelne?

Zrobiłem kiedyś scan strony z Problemów opiekuńczo wychowawczych o diagnozach w POW. Wprawdzie chodziło o oczekiwanie ze diagnozę taka robi wychowawca, ale warto zwrócić uwagę na inne stwierdzenia tego artykułu, który mnie akurat do reelekcji skłonił

Cyt :
Wychowawca nie jest od stawiania diagnoz. [....]
Nie wolno rozpraszać uwagi wychowawcy tym bardziej że nie ma on naradzi diagnostycznych, a wiele placówek znajduje się w miejscowościach pozbawionych ośrodków mogących służyć pomocą w tym zakresie.
Warto pamiętać i o tym, że niepowodzenia w udzielaniu pomocy w dużej mierze są spowodowane amatorszczyzną diagnostyczną, w której na podstawie nie zweryfikowanych wywiadów, subiektywnych i cząstkowych obserwacji stawia się diagnozy ważące i ciążące na życiu podopiecznych.

Szkoda, wielka szkoda , ze ministry nie opracowały przepisow odnosnie pracy z dzieckiem prościej, czytelniej.
Wbrew pozorom, nie mam z planami problemów, pisze jak trzeba, wykładniowo poprawnie, ...prywatnie jednak mam do tego krytyczny stosunek

~mariusz

Napisano: 23 lut 2014, 13:27

taaa zwrucic.... zwrócic
~mariusz

Napisano: 02 mar 2014, 14:56

Witam forumowiczów. Dawno tu nie zaglądałam widzę, że temat się rozwinął.
Jestem po kontroli. inspektorzy stwierdzili, że plan pomocy dziecku pisze się jeden, po przybyciu dziecka do placówki, po sporządzeniu diagnozy przez psychologa i pedagoga (pierwsza diagnoza tuż po przybyciu, druga po ok. pół roku kiedy posiadamy więcej informacji). Plan rośnie wraz z pobytem dziecka. Zawiera cele długoterminowe i krótkoterminowe,działania jakie należy podjąć, osoby odpowiedzialne za ich realizację oraz termin realizacji. My mamy jeszcze rubrykę uwagi, efekty itp. Plan jest modyfikowany nie rzadziej niż co pół roku. Najczęściej na Zespół, chyba że istnieje konieczność wcześniejszej modyfikacji. Pięć sfer, o których pisałam wcześniej to:opiekuńczo-wychowawcza,rozwojowa,społeczna,szkolna, zdrowotna, rodzinna.
Pomimo, że przepisy mówią,że plan pisze wychowawca z asystentem rodziny u mnie w placówce angażują się zarówno wychowawcy jak i pracownik socjalny, pedagog, psycholog i Dyrektor.
Działania krótko i długoterminowe wynikają z celu głównego pracy z dzieckiem.
Tak wyglądają nasze plany, zobaczymy, co na to następna kontrola.
Pozdrawiam wszystkich.
Kasia
~Kasia
VIP
Posty: 2001
Od: 29 mar 2007, 16:54
Zajmuję się:
Lokalizacja: Ryczywół, Polska

Napisano: 02 mar 2014, 15:23

no, całkiem podobnie. Plan Pomocy Dziecku powinien uwzględniać różne formy i kierunki oddziaływań


Formy pomocy:

- pomoc medyczna; leczenie schorzeń, , stomatolog, okulista, sczepienia, adekwatnie również do powstającej sytuacji
- pomoc socjalna - wyżywienie, ubranie, kieszonkowe,
- pomoc prawna, mająca na celu ochronę dziecka , uregulowanie sytuacji prawnej dziecka i rodziny, zarząd majątkiem
- pomoc w kierunku zapewnienia dziecku bezpieczeństwa i oddziaływania wychowawcze , uspołecznienie, adaptacja grupowa , stymulowanie zachowań, funkcji społecznych, współpraca z rodzina
- oddziaływanie na sytuację szkolną dziecka, pomoc w radzeniu sobie z zadaniami szkolnymi
- pomoc ułatwiajaca funkcjonowaniu w środowisku rówieśniczym (pedagog szkolny, zajęcia w poradni psychologiczno-pedagogicznej);
- pomoc wspierająca rozwój dziecka: kółka zainteresowań, , zajęcia sportowe , muzyczne i inne adekwatnie do inklinacji,
- pomoc wpływające na sytuację psychologiczną dziecka, formy terapeutyczne, spotkania grupowe, wsparcie psychologa pedagoga,
~mariusz

Napisano: 24 mar 2014, 22:01

kasiu czy mogłabyś przesłać przykładowy plan pomocy -
~ewa

Napisano: 12 lis 2014, 13:59

proszę pomóżcie - co piszecie w planie pomocy w sferze opiekuńczej - była kontrola i pan dał nowy druk - ma być zawarta sfera opiekuńcza,rozwojowa, rodzinna ,społeczna, szkolna, zdrowotna - do każdej ze sfer ma być : cel długoterminowy, działania długoterminowe ( zadania i sposoby realizacji) osoby realizujące, termin realizacji, efekty , cel krótkoterminowy , działania krótkoterminowe ( zadania i sposoby realizacji) osoby realizujące, termin realizacji, efekty
agawa



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 19 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem