Zgon ubezpieczonego zgłoszonego do składki zdrowotnej nastąpił 03.05.2024. Wyrejestrowałam tą osobę na druku ZWUA 21.05 ponieważ dopiero wtedy dostałam taką informację. Dodam, że po wysłaniu ZWUA wyskoczył mi status weryfikacji w ZUS- błędy przetwarzania (dokument dowiązany do konta ubezpieczonego oznaczonego aktualną informacją o zgonie). Robiąc deklarację za mc 05 usunęłam ją z deklaracji. Przy weryfikacji zestawu wyskakuje mi błąd krytyczny :
W komplecie dokumentów rozliczeniowych brakuje raportu za ubezpieczonego zgłoszonego przez płatnika. W sytuacji, gdy ubezpieczony nie podlega już ubezpieczeniom należy wyrejestrować go z ubezpieczeń na dokumencie ZUS ZWUA. Natomiast w przypadku, gdy ubezpieczony, dla którego podstawę wymiaru stanowi przychód, nie osiągnął w danym miesiącu przychodu należy sporządzić raport zerowy.
Od niedawna pracuje na Płatniku. Moja pytanie brzmi czy możliwe jest wysłanie zestawu z błędem krytycznym, mimo że wszystko się zgadza?