Płatnik - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]

Napisano: 29 maja 2024, 9:06

Zgon ubezpieczonego zgłoszonego do składki zdrowotnej nastąpił 03.05.2024. Wyrejestrowałam tą osobę na druku ZWUA 21.05 ponieważ dopiero wtedy dostałam taką informację. Dodam, że po wysłaniu ZWUA wyskoczył mi status weryfikacji w ZUS- błędy przetwarzania (dokument dowiązany do konta ubezpieczonego oznaczonego aktualną informacją o zgonie). Robiąc deklarację za mc 05 usunęłam ją z deklaracji. Przy weryfikacji zestawu wyskakuje mi błąd krytyczny :

W komplecie dokumentów rozliczeniowych brakuje raportu za ubezpieczonego zgłoszonego przez płatnika. W sytuacji, gdy ubezpieczony nie podlega już ubezpieczeniom należy wyrejestrować go z ubezpieczeń na dokumencie ZUS ZWUA. Natomiast w przypadku, gdy ubezpieczony, dla którego podstawę wymiaru stanowi przychód, nie osiągnął w danym miesiącu przychodu należy sporządzić raport zerowy.

Od niedawna pracuje na Płatniku. Moja pytanie brzmi czy możliwe jest wysłanie zestawu z błędem krytycznym, mimo że wszystko się zgadza?
karolina.p0108
Praktykant
Posty: 19
Od: 22 maja 2024, 14:27
Zajmuję się: księgowa


Napisano: 29 maja 2024, 9:41

Należy sporządzić raport zerowy RCA za tą osobę, ponieważ osoba ta podlegała ubezpieczeniu zdrowotnemu do 2.05.
goscw
Stażysta
Posty: 97
Od: 11 sty 2016, 13:17
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x