podział w sprawozdaniach - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]

Napisano: 17 cze 2015, 8:15

zbliża się termin sprawozdań kwartalnych i znów mam dylemat, jak w sprawozdaniach wykazywać dochody, które 5% stanowią dochody JST, chodzi mi o koszty upomnienia od dłużników alimentacyjnych oraz opłaty za śds
ja w Rb 27ZZ w danych uzupełniających w części A wykazuję całość czyli jako dochody BP i tak samo w Rb ZN całość należności
moim zdaniem to gmina, skoro sobie potrąca 5% powinna robić z podziałem i wykazywać w sprawozdaniu Rb 27ZZ część A 95% cześć B 5%, i następnie w Rb ZN 95%, w Rb N 5%
proszę wypowiedzieć się jak robicie u siebie w jednostkach, będę wdzięczna za pomoc i rady
magda123


Napisano: 17 cze 2015, 9:22

Też mam ten sam dylemat i robiłam dotąd tak ja Ty, ale chyba bardziej prawidłowe jest dzielenie w Rb-27ZZ przypisanych kosztów upomnienia na 95% (i wykazanie w części A) i 5% (w części B). Nie może sobie tego dzielić gmina-jak piszesz-bo oni nie mają przypisu w księgach, tylko my. Oni sobie tylko w Rb-27ZZ potrącą 5% z wpłat i wykażą w Rb-27S. A co do Rb-N i Rb-ZN, to nie wykazujemy kosztów upomnienia podobnie jak odsetek (tylko należność główna jest w N i ZN). A ja właśnie też mam dylemat czy zmieniać w trakcie roku czy zostawić przypis 100% w części A jak miałam do tej pory...
Basia111

Napisano: 17 cze 2015, 11:09

a skąd wiecie ze trzeba 95 i5%
oleole

Napisano: 17 cze 2015, 11:28

wiem, że w Rb N i ZN nie wykazuje się k.upomnienia i odsetek, ale chodzi mi o należności z tyt.opłat za usługi świadczone w śds, czy wykazywać je w Rb ZN i N z podziałem czy łącznie w Rb ZN
magda123

Napisano: 17 cze 2015, 12:38

Do oleole - Podział 95 i 5 wynika z tego, że skoro są to dochody do odprowadzenia do budżetu państwa, to gminie należy się 5%, więc należałoby zrobić przypis według tego komu ile się należy...
Basia111

Napisano: 18 cze 2015, 9:31

ja uważam ze to na poziomie gminy powinno być dzielone bo nigdzie w przepisach nie ma ze jednostki maja dzielic usł. specj. z podziałem na własne i zlecone prawda?
alla44

Napisano: 18 cze 2015, 9:52

ja chyba jednak nie będę u siebie dzielić, tylko gmina u siebie, uzgodnię to jeszcze ze skarbnikiem
magda123

Napisano: 24 cze 2015, 9:18

ja zostawię chyba u siebie tak, jak do tej pory robiłam, czyli wszystko jako BP bez podziału w przypadku kosztów upomnienia i opłat za śds jako zadania zlecone, niech gmina sobie dzieli i wstawia w odpowiednie sprawozdania
Ania80



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem