pomoc w sprawie domu jednorodzinnego - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 18 ]

Napisano: 12 lut 2016, 11:05

Koledzy i koleżanki mam problem, pierwszy raz mam styczność że pan chce złożyć wniosek o dod. mieszkaniowy na dom jednorodzinny w mojej gminie nie było jeszcze takiego przypadku. Jak za to się zabrać nie mam pojęcia jakie dokumenty ma złożyć i tak dalej czytałem ustawę ale tam jest tak napisane ze nie wiem proszę o pomoc, jak ustalić pow.użykową, jak wydatki za lokal ustalić i z czego. POMOCY
Artur


Napisano: 12 lut 2016, 12:50

wydatki to : woda, ścieki i śmieci (mało prawdopodobne że ma miejskie ogrzewanie i ciepłą wodę)
co do pow kiedyś brało się zaświadczenie z architektury obecnie opieramy się na oświadczeniu wnioskodawcy ale możesz poprosić o jakiś dokument akt notarialny jeśli zawiera taką pow. (jeśli go kupował) jeśli zaś budował to pozwolenie na budowę lub projekt (pewnie ma) no można oczywiście prościej ale mniej dokładnie z podatków od nieruchomości
małe ww
Podinspektor
Posty: 1282
Od: 11 kwie 2014, 9:44
Zajmuję się:

Napisano: 12 lut 2016, 13:36

Dziękuje za pomoc ;)
Artur

Napisano: 12 lut 2016, 16:29

Ja mam interpretację radcy prawnego, który uważa, że z aktualnej ustawy o dodatkach z 2013r. wynika: do właściciela domu jednorodzinnego możemy wymagać dokumentu lub oświadczenia o powierzchni użytkowej. Jej zdaniem dokumenty to wszystkie, z których ta powierzchnia wynika np. decyzja podatkowa lub dokumentacja budowlana powykonawcza (wydawane przez kierownika budowy).
Jeśli chodzi o obliczenie powierzchni użytkowej to osoba sama oblicza powierzchnię wpisuje ją na oświadczeniu:
- pokój 1 - metry kw.
- pokój 2 -m kw
- łazienka....
- kuchnia ... itd.
powierzchnia użytkowa jest jasno zdefiniowana w art.2 ust.1 pkt 7 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001r o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gmin.
paprocka

Napisano: 12 lut 2016, 22:23

Co do zasady, to raczej dobrze doradzacie, choć troszkę niezbyt przejrzyście.
Jeśli chodzi o dokument z art. 7.1, to wystarczy 1 dokument, a nie „wszystkie”. Jeśli będzie oświadczenie, to zalecam żądać okazania jakiegoś dokumentu, z którego zaczerpnięto dane (z zasady nie wierzę w zdolności wnioskodawcy :mrgreen: ). Może być w szczególności dokumentacja powykonawcza, jeśli w ogóle taka jest, a kierownika nie szukajcie.
Niezależnie od powyższego dokumentu mile widziany wypis z KW, ewentualnie inny dowód tytułu prawnego.
Pozostałe dokumenty, takie jak w innych przypadkach, czyli wniosek, deklaracja, faktura, zaświadczenia o dochodach (do wglądu), rachunki za utrzymanie domu (do wglądu).
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 15 lut 2016, 22:05

Sprostowanie
PCW pisze:Jeśli chodzi o dokument z art...
Chodzi o art. 7 ust.2 oczywiście.
Przepraszam za pomyłkę.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 16 lut 2016, 11:40

Dziękuję za pomoc
Artur

Napisano: 18 lut 2016, 15:12

ww piszesz że wydatkami są woda, ścieki, i odpady a co z czynszem
Krystyna61

Napisano: 18 lut 2016, 16:13

wątek dotyczył jak mniemam domu jednorodzinnego stanowiącego własność a więc o czynszu nie ma w takim przypadku mowy
małe ww
Podinspektor
Posty: 1282
Od: 11 kwie 2014, 9:44
Zajmuję się:

Napisano: 19 lut 2016, 9:00

a jeśli to dotyczy najmu w domu jednorodzinnym
Krystyna61



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 18 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x