Pomozcie! Czy coś mi przysługuje?? - Świadczenia rodzinne

Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]

Napisano: 04 lut 2010, 18:59

Witam !
Mam 24 lata i mieszkam w Przemyślu. Jestem studentką 5 roku Uniwerytetu Rzeszowskiego. Obecnie jestem w 36 tygodniu ciąży nie pracuje i nigdy nie pracowałam. Pieniądze na utrzymanie w niewielkich kwotach dostaję od swojego ojca u którego mieszkałam do niedawna. Teraz mam swoje mieszkanie do którego również dołożył mi ojciec i moja \"przyszła\" teściowa. Obecnie jestem zameldowana w moim nowym mieszkaniu i moj dzidzius jak sie urodzi również bedzie tu zameldowany. Jeżeli chodzi o mojego narzeczonego to nie jesteśmy w najlepszych kontaktach \"niestety\" natomiast jezeli jego zarobki mają wpływ na ta całą sytuację to jest to 680 zł brutto. Do miesiąca na swiat przyjdzie moj syn i chciałabym sie dowiedzieć jakie swiadczenia mi przysługują i z czego moge skorzystac ponieważ nie pracuje tylko studiuje i nie mieszkam juz z rodzicami tylko sama i nie mam srodkow do utrzymania. Dowiedzialam sie ze kobietom w ciaży przysługuje od 8 miesiaca ciazy do 2 miesiaca zycia dziecka też jakies swiadczenie... Prosze o wyjasnienie wszystkich wyjsc z mojej sytuacji chciałabym sie tym zająć zanim urodzę a to juz coraz blizej. Czekam i prosze o szybką odpowiedz pozdrawiam.
~Greta

Napisano: 07 lut 2010, 21:14

witaj
to świadcznie o którym piszesz należy się kobiecie w ciązy ale tylko wtedy gdy tak orzecze sąd aby zabezpieczyć stan finansowy matki dziecka jeżeli nie żyje z jego ojcem
co do świadczń z ops-u to zależy od tego czy :
1. uznasz dziecko po porodzie bo jeżli tak to o wszystko występujesz razem z tatusiem dziecka i do wszystkigo potrzebujesz jego podpisu i pozwolenia
2. jeżli dziecka nie uznasz to -masz akt zupełny- to wystpujesz wtedy jako samotna matka bez orzeczonego ojca
w sytucji1 jak złożysz dokumenty w ops to dostaniesz 68 zł miesięcznie rodzinne i 1000 za urodzenie dziecka -jednorazowo oraz becik 1000,00zł jednorazowo