Tak, umowa musi być, inaczej nie można przekazać danych. Klient musi też być o tym poinformowany. Administratorem jest OPS i to on odpowiada przed klientem za zabezpieczenie danych również w Caritas, Banku Żywności czy PTPS - nie żartuję. W umowie musi być zastrzeżenie uprawnień kontrolnych OPS w instytucji, do której dane popłyną i zapewnienie takiego samego poziomu zastosowanych zabezpieczeń w OPR jak w OPS. W tym zakresie to oni przed nami muszą się spowiadać. Ma to dobre strony: oni mogą nas kontrolować, a my możemy ich
Umowa tylko w przypadku gdy przekazujemy listy klientów. Jeśli wydajemy skierowanie klientowi - to NIE. To klient składa skierowanie do organizacji , która wydaje żywność. Nie przesadzajmy!
No właśnie tak mi sie wydawało, że w sytuacji przekazywania skierowań to tak umowa powierzenia plus obowiązek informacyjny, ale jeśli klient sam zanosi skierowanie to tylko obowiązek informacyjny.Zgoda jest w skierowaniu więc dodatkowych zbierać nie musimy.
To piszemy o dwóch różnych sprawach. My jako OPS pełnimy też rolę OPL i musimy do OPR przekazać listę klientów zakwalifikowanych, więc musi być umowa. Gdybym tylko wydawał skierowania i kwalifikował osoby do OPL innego, to faktycznie umowa jest bez sensu.