Ostatnio SKO uchylilo mi decyzję wstrzymującą wypłate DM i co się okazało że chyba to źle robię. Po wystawieniu decyzji przyznającej DM dostaję pismo od zarządcy nieruchomości o zaległościach i od razu wystawiam decyzję wstrzymującą wypłatę. Proszę powiedzcie jak Wy to robicie krok po kroku
W ostatnich dniach było na ten temat, jednak spróbuję znowu.
Moim zdaniem powinno być mniej więcej tak: niezwłocznie po terminie opłat i po stwierdzeniu zaległości zarządca zawiadamia gminę, gmina zawiadamia wnioskodawcę o wszczęciu postępowania, po upływie terminu gmina sporządza decyzję o wstrzymaniu dodatku, jednocześnie powstrzymuje się z przelewem w tym zakresie, decyzję wysyła wnioskodawcy i czeka na ewentualne zawiadomienie o uregulowaniu zaległości.
Praktycznie z powodu presji czasu bywa inaczej i nie widzę w tym nic szczególnie złego: natychmiast po otrzymaniu pisma od zarządcy gmina zatrzymuje przelew i równocześnie przystępuje do sporządzenia decyzji o wstrzymaniu dodatku. Zwłoka w tym zakresie to zgoda na darowanie niesumiennemu wnioskodawcy kolejnej raty publicznych pieniędzy.
Powyższe może ulec modyfikacji po konfrontacji z SKO. Ciekawe więc z jakich powodów SKO uchyliło decyzję Ewci... i co proponuje.