Witam. Założyłam właśnie profil na portalu PUE za pomocą podpisu elektronicznego używanego do wysyłania deklaracji do ZUS wystawionego na Kierownika jednostki. W związku z tym mam pytanie co dalej? jak z niego korzystać? Obecnie po zalogowaniu na portal jest dostęp jedynie do danych ubezpieczonego (Kierownika) tymczasem był on zakładany z myślą o GOPS.Cz tak ma być czy coś pokręciłam?
właściwie konto powinnaś założyć na siebie, bo teraz do zus trzeba wysłać pełnomocnistwo druk zus-pel kogo kierownik upoważnia i wtedy bedziesz widziała wszystkich
Jeśli to kierownik będzie obsługiwał PUE to tak, ale trzeba jeszcze uzyskać dostęp do danych Płatnika. Jeśli nie, to musisz założyć własny profil i złożyć do zus pełnomocnictwo podpisane przez kierownika. Wtedy otrzymasz dostęp do danych Płatnika. Nie powinnaś mieć dostępu do danych Kierownika, bo to są jego osobiste dane.
Ja też juz założyłam ale nic nie wiem o jakims pełnomocnictwie.Skąd wziąc druk itp.
Myslałam ze jak zakładam elektr.to nie trzeba zadnych pełnomocnictw
U mnie tak samo ! Najpierw założyłam profil - otrzymałam login - ustaliłam hasło i najpierw miałam dostęp do swojego konta. Następnie sporządziłam druk ZUS - PEl w którym dyrektor Ośrodka mnie upoważnił jako pełnomocnika do wykonywanie w jego imieniu czynności z ZUS. Pełnomocnictwo to wysłałam pocztą do ZUS-u - trwało to kilka dni zanim ZUS umożliwił mi dostęp - ale teraz już mogę wchodzić w zakładkę Płatnik - na moim koncie w ZUS i mam wgląd do wszystkiego co dotyczy naszego Ośrodka !