Zależy jak sobie ustalisz. Możesz mieć ciągła lub oddzielnie dla każdego rodzaju dokumentów. Ustawiasz sobie w zakładce konfiguracja,ustawienia konfiguracyjne, ogólne, numeracja dokumentu.
Numerację stosujemy w zależności jak układamy dokumenty w segregatorach. Jeżeli kolejno tak jak spływają to stosujemy numerację ciągłą, jeżeli osobno tzn. wyciągi osobny segregator, faktury osobny segregator itd to numeracja w zależności od typu. Numeracja w zależności od typu, jeżeli bardzo przestrzegamy kolejności jest prostsza w korekcie numerów. Pamiętajmy również że tą korektę /np opuściliśmy jakiś numer lub potrzebujemy go dołożyć/ wykonujemy od końca cofając się w numeracji. Numery dokumentów są tylko podpowiadane, możemy je poprawić na takie jakie my chcemy.
Uważam też, że ta numeracja /typ i numer dokumentu/ służy tylko do oznaczenia gdzie dany dokument się znajduje. Natomiast numeracja dla kontroli jest tworzona w momencie zatwierdzania dokumentów. Ale kontrole są różne i nieraz czepiają się do "naszej" numeracji.