przeniesienie 500+ do ZUS - sprzeciw!! - Świadczenie Wychowawcze (500+)

  
Strona 4 z 10    [ Posty: 99 ]

Napisano: 08 lip 2021, 12:00

nowa11 pisze:
ebk pisze:
08 lip 2021, 9:44
Ja już się poddałam i nie walczę. Wiem, że bliski jest mój koniec pracy.Czy wam już kierownicy mówią coś konkretnego w sensie że zostaniecie na etacie czy nie?
Tak jak już wcześniej pisałam, mam się przekwalifikować na pracownika socjalnego albo brak etatu
to teoretycznie masz jakaś alternatywę
jasiak
VIP
Posty: 3448
Od: 08 mar 2017, 13:29
Zajmuję się: Św/Fa/ŚR


Napisano: 08 lip 2021, 12:03

A czy komuś już ministerstwo odpisało ws. tego sprzeciwu?
zdzislaw_dyrma
Starszy referent
Posty: 664
Od: 30 cze 2018, 14:24
Zajmuję się: ŚW/ŚR/300

Napisano: 08 lip 2021, 12:26

zdzislaw_dyrma pisze:A czy komuś już ministerstwo odpisało ws. tego sprzeciwu?
oni się teraz tam skupiają na jakiś konsultacjach o demografii czy czymś to pewnie czasu nie mają zajmować się takimi mało ważnymi sprzeciwami
jasiak
VIP
Posty: 3448
Od: 08 mar 2017, 13:29
Zajmuję się: Św/Fa/ŚR

Napisano: 08 lip 2021, 12:59

Po prostu byłem ciekawy czy coś odpisali. też czekam.
zdzislaw_dyrma
Starszy referent
Posty: 664
Od: 30 cze 2018, 14:24
Zajmuję się: ŚW/ŚR/300

Napisano: 08 lip 2021, 13:49

a u nas nikt nic nie mówi cisza pewnie jak zawsze dowiem się 30 kwietnia o 15
urzędas
Referent
Posty: 220
Od: 09 kwie 2014, 9:01
Zajmuję się: SW, FA, ŚR, DS sprawozdania listy wypłat

Napisano: 08 lip 2021, 14:56

Odpowiedź na interpelację:

Szanowna Pani Poseł,

w odpowiedzi na wystąpienie z dnia 25 czerwca 2021 r., dotyczące zmian w realizacji rządowych programów „Rodzina 500+” i „Dobry start”, uprzejmie informuję.

Mając na względzie ogromną skalę programu „Rodzina 500+” i programu ”Dobry start” oraz ponoszone na nie nakłady finansowe zasadnym jest weryfikacja i optymalizacja procesu przyznawania i obsługi odpowiednio świadczenia wychowawczego i świadczenia dobry start. W obecnym kształcie programu „Rodzina 500+”, obsługą spraw związanych ze świadczeniem wychowawczym zajmują się gminy, a w sprawach wymagających decyzji i rozstrzygnięć związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego, instytucją właściwą jest wojewoda. W przypadku programu „Dobry start”, jego realizacją dotychczas zajmowały się gminy oraz powiaty.
Przewiduje się zmianę jednostki obsługującej ww. programy na Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a także wykorzystanie wyłącznie elektronicznych kanałów składania wniosków i wypłatę świadczeń jedynie w formie bezgotówkowej.
W okresie składania wniosków o powyższe świadczenia w każdej jednostce ZUS będą dla zainteresowanych klientów udostępnione komputery, na których można będzie wypełnić wniosek, również z asystą pracownika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Ponadto ZUS planuje utworzenie w tym okresie dodatkowych, mobilnych punktów składania wniosków
w innych placówkach/urzędach (np. Poczta, KRUS) w celu dotarcia do lokalnych środowisk, służąc rodzinom pomocą zarówno w założeniu profilu na PUE ZUS, jak i w wypełnieniu
i wysłaniu wniosku przez internet.
Planowana zmiana organu realizującego i wypłacającego świadczenie wychowawcze
i świadczenie dobry start z blisko 2500 dotychczasowych gmin na Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie będzie dotyczyć zmiany warunków przysługiwania ww. świadczeń polskim rodzinom. Program „Rodzina 500+” w dalszym ciągu będzie programem powszechnym, adresowanym do wszystkich rodzin z dziećmi na utrzymaniu. Świadczenie dobry start, przysługujące w związku z rozpoczynającym się rokiem szkolnym, będzie przysługiwało na tych samych zasadach co dotychczas. Zmieni się tylko organ realizujący powyższe zadania oraz zmniejszeniu ulegną koszty obsługi programów.
Cele ww. zmian to:
 optymalizacja procesu obsługi świadczeń, poprzez wykorzystanie coraz bardziej powszechnych narzędzi, jakimi są systemy informatyczne oraz położenie nacisku na bezgotówkowe formy wypłaty świadczenia wychowawczego,
 dążenie do zmniejszenia kosztów związanych z przyznawaniem i przekazaniem uprawnionym środków pieniężnych poprzez oparcie realizacji zadania o Zakład Ubezpieczeń Społecznych, czyli instytucję, która ma bogate doświadczenie w realizacji
w stanie epidemii wielu programów pomocowych realizowanych w ramach kolejnych tarcz antykryzysowych, (w przypadku programu „Rodzina 500+” spowoduje to redukcję kosztów obsługi o około 3,1 mld zł w latach 2022–2032, a w zakresie programu „Dobry start” oszczędności z tytułu kosztów obsługi na poziomie około 488 mln zł w latach 2021–2031),
 odciążenie samorządu terytorialnego - gminy zostaną odciążone od realizacji zadań
o charakterze cyklicznym i akcyjnym czyli corocznego procesu związanego
z przyjmowaniem i rozpatrywaniem milionów wniosków; odciążenie samorządów pozwoli im na efektywniejsze realizowanie innych zadań ustawowych, w tym również walkę z obecnym zagrożeniem epidemicznym.
anetaaaa
Stażysta
Posty: 123
Od: 23 lip 2019, 8:27
Zajmuję się: ŚW

Napisano: 08 lip 2021, 14:57

cd.
Planowane wejście w życie zmian dotyczących programu „Rodzina 500+” to 1 stycznia 2022 r., z zastrzeżeniem, że sprawy dotyczące prawa do świadczenia wychowawczego za okresy sprzed 1 stycznia 2022 r. nadal będą realizowane, do zakończenia postępowania, przez gminy. Gminy będą również kontynuować wypłacanie świadczeń wychowawczych przyznanych przed 1 stycznia 2022 r. do końca okresu, na jaki zostały przyznane, czyli do 31 maja 2022 r. Natomiast ZUS od 1 stycznia 2022 r. będzie rozpatrywał nowe sprawy i wypłacał na bieżąco przyznawane przez siebie świadczenia wychowawcze z wniosków złożonych od tej daty, także od 1 lutego 2022 r. będzie przyjmować wnioski na kolejny okres rozpoczynający się 1 czerwca 2022 r.
W przypadku programu „Dobry start”, Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejmie od gmin i powiatów realizację ww. programu od 1 lipca 2021 r., w zakresie świadczeń dobry start ustalanych w związku z rozpoczęciem roku szkolnego 2021/2022.
Powyższe zadania będą realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych z wykorzystaniem posiadanych już zasobów kadrowych i infrastruktury technicznej.
Konsekwencją zakończenia przez gminy i powiaty w 2022 r. realizacji programu „Rodzina 500+”, będącego zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej, będzie konieczność dokonania w gminach i powiatach odpowiednich zmian organizacyjno-kadrowych w jednostkach organizacyjnych realizujących dotychczas ww. program – decyzje o zakresie ww. zmian należeć będą do samorządów gminnych i powiatowych/jednostek organizacyjnych gmin i powiatów, będących pracodawcami pracowników samorządowych.


Z poważaniem
z up. Ministra Rodziny i Polityki Społecznej
Barbara Socha
Podsekretarz Stanu
/-podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym/
anetaaaa
Stażysta
Posty: 123
Od: 23 lip 2019, 8:27
Zajmuję się: ŚW

Napisano: 08 lip 2021, 15:20

druga odpowiedź jest w podobnym stylu

https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/Inter ... key=C4QH6R
walczak
Stażysta
Posty: 173
Od: 30 maja 2021, 14:56
Zajmuję się: sw

Napisano: 08 lip 2021, 16:55

I właśnie tego wszyscy się spodziewali. To nie nasz problem. Tylko samorządów. ;)
zdzislaw_dyrma
Starszy referent
Posty: 664
Od: 30 cze 2018, 14:24
Zajmuję się: ŚW/ŚR/300

Napisano: 08 lip 2021, 17:59

zdzislaw_dyrma pisze:
08 lip 2021, 16:55
I właśnie tego wszyscy się spodziewali. To nie nasz problem. Tylko samorządów. ;)
Pamiętacie jak kazali umieszczać te durne nagłówki ale tylko w decyzjach przyznających? Śmialiśmy się tutaj że pieniądze przyznaje dobry rząd a odmawia zły samorząd. Teraz jest tak samo :D pracę dał nam dobry rząd a zwalnia zły samorząd :lol:
rachela
Stażysta
Posty: 128
Od: 15 mar 2016, 21:58
Zajmuję się:



  
Strona 4 z 10    [ Posty: 99 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x