Napisano: 13 maja 2016, 9:01
Zgodnie z Przewodnikiem po usługach, opracowanym przez MRPiPS i udostępnionym w Centralnej Aplikacji Statystycznej:
W przypadku niezgodności pomiędzy danymi pozyskanymi w wyniku wywołania usługi, a informacjami pozyskanymi w trakcie postępowania administracyjnego, nie należy zakładać z góry większej wiarygodności danych pozyskanych z systemu zewnętrznego.
W przypadku rozbieżności należy przeprowadzić normalne postępowanie wyjaśniające na bazie pozyskanych informacji. Nawet w przypadku danych identyfikacyjnych może się zdarzyć, że wystąpi rozbieżność w wyniku braku synchronizacji aktualizacji danych pomiędzy systemami zewnętrznymi.
W przypadku uzyskania odpowiedzi potwierdzającej informacje uzyskane od beneficjenta obsługa sprawy jest kontynuowana rutynowo jak w przypadku przedstawienia poprawnego zaświadczenia.
W przypadku uzyskania w odpowiedzi informacji niezgodnej z informacjami uzyskanymi od beneficjenta (oświadczenie) należy przeprowadzić weryfikację rozbieżności z udziałem osób zainteresowanych.
Tomek