smieci
-
- Stażysta
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 mar 2017, 14:11
- Zajmuję się: ŚW, ŚR
- Kontakt:
smieci
Na nocie obciążeniowej ze spółdzielni mam wyobrębnione koszty użytkowania mieszkania. w tym ogrzewanie i ciepla woda oraz smieci. z informacji uzyskanej od pani, ktora zlozyla wniosek na dodatek mieszkaniowy wiem, ze mimo ze smieci za zeszly miesiac mam uwzglednione w nocie, to ona za te smieci nie zaplacila. mam jej liczyc do wydatkow kwote za smieci czy nie?
-
- VIP
- Posty: 3146
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
- Zajmuję się: DM DE
- Kontakt:
Re: smieci
Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, bo zdania są podzielone. Ustawa nie precyzuje, czy wydatki muszą być faktycznie zapłacone.
Moim zdaniem, przy ubieganiu się o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy udokumentować (udowodnić) wysokość poniesionych opłat związanych z utrzymaniem mieszkania. Jest to równoznaczne z tym, że wydatki te powinny być zapłacone, uregulowane, zatem nie wystarczy, że zostały tylko naliczone lub wystawiona faktura. Wydatek – w ujęciu ekonomicznym jest to rozchód środków pieniężnych w różnych formach. Nie można mówić o wydatku, skoro opłaty za użytkowanie lokalu nie są uiszczane.
Przy ubieganiu się o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy udokumentować więc wysokość poniesionych opłat związanych z utrzymaniem mieszkania. Jest to równoznaczne z tym, że wydatki te powinny być uregulowane. Takie moje zdanie, prawników z LEX i naszego radcy.
Niektórzy z Was powiedzą, że gdyby człowieka było stać na opłacenie rachunków nie przyszedłby po DM. Stare zaległosci nas nie interesują ale bieżące trzeba juz płacić, jeśli chce się korzystać z DM.
Każdy robi, jak uważa...
Moim zdaniem, przy ubieganiu się o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy udokumentować (udowodnić) wysokość poniesionych opłat związanych z utrzymaniem mieszkania. Jest to równoznaczne z tym, że wydatki te powinny być zapłacone, uregulowane, zatem nie wystarczy, że zostały tylko naliczone lub wystawiona faktura. Wydatek – w ujęciu ekonomicznym jest to rozchód środków pieniężnych w różnych formach. Nie można mówić o wydatku, skoro opłaty za użytkowanie lokalu nie są uiszczane.
Przy ubieganiu się o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy udokumentować więc wysokość poniesionych opłat związanych z utrzymaniem mieszkania. Jest to równoznaczne z tym, że wydatki te powinny być uregulowane. Takie moje zdanie, prawników z LEX i naszego radcy.
Niektórzy z Was powiedzą, że gdyby człowieka było stać na opłacenie rachunków nie przyszedłby po DM. Stare zaległosci nas nie interesują ale bieżące trzeba juz płacić, jeśli chce się korzystać z DM.
Każdy robi, jak uważa...
-
- Podinspektor
- Posty: 1946
- Rejestracja: 26 lip 2016, 8:34
- Zajmuję się: DM
- Kontakt:
Re: smieci
ach...
ta cała ustawa
zarządca, spółdzielnia etc. ustala i pilnuje terminowych wpłat.
poza tym to przecież zgodnie z przepisami u.d.m na zarządcy ciąży obowiązek wykazywania osób, które nie opłacają na bieżąco należności za lokal
pracownicy przyznający dodatki mieszkaniowe moim zdaniem nie muszą i wręcz nie powinni "wchodzić w kompetencje zarządców", zresztą nie mamy do tego uprawnień
nasze lokalne SKO nigdy nie zakwestionowało nam takiego właśnie podejścia do tematu


od "pilnowania" czy rachunki są opłacone jest zarządca nieruchomości, a nie pracownik działu dodatków, taka przecież funkcja zarządcyStare zaległosci nas nie interesują ale bieżące trzeba juz płacić, jeśli chce się korzystać z DM.

poza tym to przecież zgodnie z przepisami u.d.m na zarządcy ciąży obowiązek wykazywania osób, które nie opłacają na bieżąco należności za lokal
pracownicy przyznający dodatki mieszkaniowe moim zdaniem nie muszą i wręcz nie powinni "wchodzić w kompetencje zarządców", zresztą nie mamy do tego uprawnień
nasze lokalne SKO nigdy nie zakwestionowało nam takiego właśnie podejścia do tematu

-
- VIP
- Posty: 3146
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
- Zajmuję się: DM DE
- Kontakt:
Re: smieci
Tak jak pisałam wyżej ...Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, bo zdania są podzielone.brodafix pisze: 20 paź 2023, 11:43 ach...ta cała ustawa
od "pilnowania" czy rachunki są opłacone jest zarządca nieruchomości, a nie pracownik działu dodatków, taka przecież funkcja zarządcyStare zaległosci nas nie interesują ale bieżące trzeba juz płacić, jeśli chce się korzystać z DM.zarządca, spółdzielnia etc. ustala i pilnuje terminowych wpłat.
poza tym to przecież zgodnie z przepisami u.d.m na zarządcy ciąży obowiązek wykazywania osób, które nie opłacają na bieżąco należności za lokal
pracownicy przyznający dodatki mieszkaniowe moim zdaniem nie muszą i wręcz nie powinni "wchodzić w kompetencje zarządców", zresztą nie mamy do tego uprawnień
nasze lokalne SKO nigdy nie zakwestionowało nam takiego właśnie podejścia do tematu![]()
Czasami trzeba odnieść się do innych przepisów, a nie ślepo patrzeć w u.d.m. W tym przypadku prawnicy lex wskazali definicję " wydatków ponoszonych". Osobiście podjęłam decyzję, że tego będę się trzymać. SKO tego nie zakwestionowało.
Ale... każdy robi jak uważa

-
- Podinspektor
- Posty: 1946
- Rejestracja: 26 lip 2016, 8:34
- Zajmuję się: DM
- Kontakt:
Re: smieci
pełna zgoda, jednakże nie można jednocześnie przymykać oka na funkcję jaką spełnia dodatek mieszkaniowyCzasami trzeba odnieść się do innych przepisów, a nie ślepo patrzeć w u.d.m.
nie mogę się nie zgodzićAle... każdy robi jak uważa![]()
Oprócz smieci - Dodatki mieszkaniowe przeczytaj również:
Jak liczycie śmieci?
co zaliczamy do wydatków ???
Wywiad - majątek wnioskodawcy
wykup mieszkania w trkacie pobierania dodatku mieszkaniowego
Wniosek
Mieszkanie na terenie innej gminy
CHEOPS - wymiana danych i współpraca z ZONE
Bardzo proszę o sprawdzenie
składniki KRUS emerytura
Przyrównanie stawki czynszowej do stawki gminnej?
SPRZEDAŻ MIESZKANIA
uchylenie decyzji
dochód w dm- wynajem , sprzedaż
ZARZĄDCA
Nowy pracownik pomocy w wyleczeniu dodatku
Wyliczenie dodatku