specjalistyczne usługi opiekuńcze pilne - Pomoc społeczna (forum ogólne)

Strona 1 z 2    [ Posty: 15 ]

Napisano: 28 sty 2014, 20:45

Witam jestem mamą chłopca z autyzmem w wieku szkolnym syn ponadto posiada niepełnosprawność w stopniu umiarkowany uczęszcza do szkoły specjalnej złożyłam wniosek w ośrodku pomocy społecznej o przyznanie na dziecko suo otrzymałam informację z ops iż z braku funduszu mogą mi zaproponować 2 godziny na miesiąc przy czym psychiatra napisał na zaświadczeniu o 20 godzinach tygodniowo. Czy mogę się starać o zwiększenie tych godzin czy tylko odwołać się do kolegium odwoławczego ogólnie jestem już po rozmowie z dyrektorem ops i nic nie udało mi się załatwić twierdzi że mają zmniejszony budżet i kazał mi odwoływać się do kolegium i urzędu wojewódzkiego i to jest wszystko nic nie modę zrobić aby wywalczyć więcej godzin wiem o tym że wiele gmin przyznają dzieciom nawet do 40 godzin na miesiąc. Więc kto za to odpowiada proszę o pomoc jestem laikiem w tych sprawach a chce pomóc własnemu dziecku
~Magda

Napisano: 28 sty 2014, 21:39

Psychiatra napisał 20 godzin tygodniowo. Tak piszą bardzo często.Teraz pomyśl tak logicznie, ile dziecko spędza godzin codziennie w szkole?o której z niej wraca? teraz dodaj 4 godziny usług w domu, codziennie (od pon. do piątku). Żaden terapeuta nie jest w stanie pracować bez przerwy z dzieckiem 4 godziny dziennie ani dziecko tego nie wytrzyma. A gdzie czas na odpoczynek, bycie razem z najbliższymi? Na pewno dziecko korzysta ze wsparcia też innych specjalistów z innych placówek, kiedy znajdziesz na to czas?
Nie znam dziecka, nie wiem jakiego rodzaju potrzebuje wspomagania ale wiem, że trzeba w sposób racjonalny o tym wszystkim pomysleć.
Na pewno nie 20 godzin a może 10 tygodniowo?
Tak jak najbardziej odwołaj się do SKO.
~wwz

Napisano: 28 sty 2014, 21:56

Pani Magdo .
Nie odpuszczać w żadnym wypadku tych godzin przyznanych czyli określonych we wskazaniu. Absolutnie- odwoływać się i tyle.