Przepisy ustawy o świadczeniach rodzinnych nie zawierają obecnie uregulowań odnośnie terminu wypłaty świadczenia. Przed 1 sierpnia 2017 ustawa o sr zawierała art. 26 ust. 1 w brzmieniu "Świadczenia rodzinne wypłaca się nie później niż do ostatniego dnia miesiąca, za który przyznane zostało świadczenie rodzinne.". Biorąc pod uwagę powyższe oraz ogólne zasady prowadzenia postępowania (np. kodeksowe terminy na rozpatrzenie sprawy) przyjęte w sprawozdaniu kryteria uznania świadczeń za nieterminowe należy uznać za nieracjonalne. Wg tych kryteriów wypłata świadczenia w terminie kilku dni po złożeniu wniosku może zostać uznana za nieterminową - np. wniosek z 28 czerwca, decyzja 30 czerwca, wypłata w lipcu np. 1. Ponadto wskazane kryteria zupełnie nie biorą pod uwagę sytuacji wyrównywania świadczeń za miesiące poprzednie, przyznanych przykładowo w trybie art. 24 ust. 4 czy ust. 9 uosr, które przy przyjętych kryteriach z automatu stają się przeterminowane.
Należy również podkreślić, że homologowany system do obsługi świadczeń rodzinnych stosowany w tutejszym Ośrodku nie zawiera narzędzi umożliwiających wygenerowanie danych wg wskazanych kryteriów - zwrócono się do dostawcy oprogramowania o wskazanie możliwych rozwiązań.
kas321 pisze: ↑22 wrz 2023, 10:40Pani z MUW mi wyjaśniła, ze jak decyzja jest wydana w lipcu to kasa tez ma być w lipcu wypłacona. Nie moze być tak, ze piszemy w decyzji, ze np. świadczenie należne za miesiąc lipiec 20223 r. zostanie wypłacone do dnia 31-08-2023 r. Powiedziała, ze jest dużo skarg, ze ośrodki "przetrzymują" pieniądze