szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Wybrane tematy:
Deputat węglowy zaświadczenie o dochodach Emerytura w marcu Potrącenie nadpłaty świadczenia uzupełniającego proszę sprawdzcie Śmierć zarządcy co dalej?
awkor
Stażysta
Posty: 193
Rejestracja: 11 lut 2021, 15:39
Zajmuję się: ŚW, FA
Kontakt:

szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: awkor »

Kto z Państwa uczestniczył we wczorajszym szkoleniu z dm??
awkor
Stażysta
Posty: 193
Rejestracja: 11 lut 2021, 15:39
Zajmuję się: ŚW, FA
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: awkor »

Jaki jest akt prawny w sprawie obowiązku udzielania odp. o przyznaniu dodatku mieszkaniowego do ZUS
Maxima
VIP
Posty: 3073
Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: Maxima »

awkor pisze: 17 paź 2024, 11:17 Jaki jest akt prawny w sprawie obowiązku udzielania odp. o przyznaniu dodatku mieszkaniowego do ZUS
Od dawna istnieje ale jedynie na wniosek ZUS. Mówi o tym ustawa o świadczeniu uzupełniającym
art. 10
Izabela.em
Praktykant
Posty: 26
Rejestracja: 24 wrz 2024, 14:14
Zajmuję się: DM
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: Izabela.em »

Odnośnie szkolenia proszę mi powiedzieć czy dobrze zrozumiałam, nie wliczamy do wydatków:

OPŁATY WSPÓLNE DLA NIERUCHOMOŚCI tj:

*Serwis węzła cieplnego,
*Utrzymanie zieleni,
*Przeglądy i kontrole obowiązkowe,
*Wymiana liczników indywidualnych,
*Utrzymanie czystości,
*Energia el. nieruchomosci wspól.,
*Konserwacja i naprawy,
*Administrowanie nieruchomością (wliczam?)
*Winda,
*Inne opłaty bieżące,
*Fundusz remontowy.

Proszę o pomoc, bo krótko pracuje w dodatkach i już nie wiem co mam wliczać a co nie ...
:-)
VIP
Posty: 3618
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: :-) »

awkor pisze: 17 paź 2024, 11:17 Jaki jest akt prawny w sprawie obowiązku udzielania odp. o przyznaniu dodatku mieszkaniowego do ZUS
Art. 10. [Zasady przetwarzania danych osobowych związanego z przyznawaniem i ustaniem prawa do świadczenia uzupełniającego oraz wypłatą tego świadczenia]
1. Organy właściwe są uprawnione do pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do przyznawania, ustania prawa do świadczenia uzupełniającego i wypłacania tego świadczenia.
2. Na wniosek organu właściwego podmioty wypłacające świadczenia, o których mowa w art. 2 ust. 2, są obowiązane przekazać, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku, dane niezbędne do ustalenia lub ustania prawa do świadczenia uzupełniającego.
na wniosek więc z zus-u o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych my mamy obowiązek udzielić takiej informacji, że Pan X pobiera dodatek
następnie jeśli ....

3. Organ właściwy zawiadamia organ wypłacający świadczenie, o którym mowa w art. 2 ust. 2, o przyznaniu świadczenia uzupełniającego.
4. Zawiadomienie określa w szczególności: organ właściwy, osobę uprawnioną do świadczenia uzupełniającego, termin płatności tego świadczenia, datę, od której przyznano to świadczenie, oraz jego wysokość.
....wtedy my już wiedząc, że pan X ma świadczenie uzupełniające musimy powiadomić zus o zmianie w dodatku mieszkaniowym, np gdy będzie przyznany kolejny dodatek. Jęsli nie dostaniemy takiej informacji z zus-u to nie musimy informować o kolejnym dodatku, jeśli otrzymamy informację...musimy....
5. Organ wypłacający świadczenie, o którym mowa w art. 2 ust. 2, do którego organ właściwy przekazał zawiadomienie, powiadamia organ właściwy o każdej zmianie w prawie lub wysokości tego świadczenia w terminie 7 dni od dnia powstania tej zmiany.
:-)
VIP
Posty: 3618
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: :-) »

Izabela.em pisze: 17 paź 2024, 11:33 Odnośnie szkolenia proszę mi powiedzieć czy dobrze zrozumiałam, nie wliczamy do wydatków:

OPŁATY WSPÓLNE DLA NIERUCHOMOŚCI tj:

*Serwis węzła cieplnego,
*Utrzymanie zieleni,
*Przeglądy i kontrole obowiązkowe,
*Wymiana liczników indywidualnych,
*Utrzymanie czystości,
*Energia el. nieruchomosci wspól.,
*Konserwacja i naprawy,
*Administrowanie nieruchomością (wliczam?)
*Winda,
*Inne opłaty bieżące,
*Fundusz remontowy.

Proszę o pomoc, bo krótko pracuje w dodatkach i już nie wiem co mam wliczać a co nie ...
W skład czynszu wchodzą opłaty za wynajem mieszkania oraz koszty związane z jego utrzymaniem, takie jak media (woda, prąd, gaz, ogrzewanie), wywóz śmieci, utrzymanie części wspólnych budynku oraz opłaty administracyjne...
Ogólnie na opłaty administracyjne składają się: koszty utrzymania części wspólnych budynku, pensje pracowników administracji, podatki, wywóz śmieci, fundusz remontowy, centralne ogrzewanie, ciepła i zimna woda czy odprowadzanie ścieków.
więc....są to chyba opłaty administracyjene :roll:
Maxima
VIP
Posty: 3073
Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: Maxima »

Izabela.em pisze: 17 paź 2024, 11:33 Odnośnie szkolenia proszę mi powiedzieć czy dobrze zrozumiałam, nie wliczamy do wydatków:

OPŁATY WSPÓLNE DLA NIERUCHOMOŚCI tj:

*Serwis węzła cieplnego,
*Utrzymanie zieleni,
*Przeglądy i kontrole obowiązkowe,
*Wymiana liczników indywidualnych,
*Utrzymanie czystości,
*Energia el. nieruchomosci wspól.,
*Konserwacja i naprawy,
*Administrowanie nieruchomością (wliczam?)
*Winda,
*Inne opłaty bieżące,
*Fundusz remontowy.

Proszę o pomoc, bo krótko pracuje w dodatkach i już nie wiem co mam wliczać a co nie ...
Polemizowałabym ;)
Jeśli o dodatek mieszkaniowy stara się własciciel mieszkania, to jak najbardziej liczymy koszty zarządu.
Należy wspomóc się innymi przepisami np. ustawą o własnościach lokali. Np.
Art. 14
Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację;
2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę;
3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości;
5) wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy.
ope123
Stażysta
Posty: 177
Rejestracja: 30 mar 2021, 20:28
Zajmuję się: DM.DE
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: ope123 »

Maxima pisze: 17 paź 2024, 13:39
Izabela.em pisze: 17 paź 2024, 11:33 Odnośnie szkolenia proszę mi powiedzieć czy dobrze zrozumiałam, nie wliczamy do wydatków:

OPŁATY WSPÓLNE DLA NIERUCHOMOŚCI tj:

*Serwis węzła cieplnego,
*Utrzymanie zieleni,
*Przeglądy i kontrole obowiązkowe,
*Wymiana liczników indywidualnych,
*Utrzymanie czystości,
*Energia el. nieruchomosci wspól.,
*Konserwacja i naprawy,
*Administrowanie nieruchomością (wliczam?)
*Winda,
*Inne opłaty bieżące,
*Fundusz remontowy.

Proszę o pomoc, bo krótko pracuje w dodatkach i już nie wiem co mam wliczać a co nie ...
Polemizowałabym ;)
Jeśli o dodatek mieszkaniowy stara się własciciel mieszkania, to jak najbardziej liczymy koszty zarządu.
Należy wspomóc się innymi przepisami np. ustawą o własnościach lokali. Np.
Art. 14
Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację;
2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę;
3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości;
5) wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy.

Nie wlicza się Funduszu remontowego?
:-)
VIP
Posty: 3618
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: :-) »

no tak tak...koszty zarządu też i fundusz remontowy :)
Maxima
VIP
Posty: 3073
Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE
Kontakt:

Re: szkolenie z DM z dr Mazurkiewiczem

Post autor: Maxima »

ope123 pisze: 17 paź 2024, 13:51
Maxima pisze: 17 paź 2024, 13:39
Izabela.em pisze: 17 paź 2024, 11:33 Odnośnie szkolenia proszę mi powiedzieć czy dobrze zrozumiałam, nie wliczamy do wydatków:

OPŁATY WSPÓLNE DLA NIERUCHOMOŚCI tj:

*Serwis węzła cieplnego,
*Utrzymanie zieleni,
*Przeglądy i kontrole obowiązkowe,
*Wymiana liczników indywidualnych,
*Utrzymanie czystości,
*Energia el. nieruchomosci wspól.,
*Konserwacja i naprawy,
*Administrowanie nieruchomością (wliczam?)
*Winda,
*Inne opłaty bieżące,
*Fundusz remontowy.

Proszę o pomoc, bo krótko pracuje w dodatkach i już nie wiem co mam wliczać a co nie ...
Polemizowałabym ;)
Jeśli o dodatek mieszkaniowy stara się własciciel mieszkania, to jak najbardziej liczymy koszty zarządu.
Należy wspomóc się innymi przepisami np. ustawą o własnościach lokali. Np.
Art. 14
Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację;
2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę;
3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości;
5) wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy.

Nie wlicza się Funduszu remontowego?
Wlicza. To wydatek na remonty (pkt 1)
ODPOWIEDZ