urząd skarbowy prowizja księgowanie - Księgowość

  
Strona 2 z 3    [ Posty: 21 ]

Napisano: 10 lut 2019, 16:26

TWoj pisze:[quote="GosiaW"

Nic się nie pomniejszy w wydatkach Panie Tomaszu.

Naliczony procent prowizji jest naszym wydatkiem. Różnica jest taka,że nie odprowadzamy go do Urzędu Skarbowego, ale do np. Urzędu Gminy.
Zobowiązanie konta 225 schodzi całe, tylko odbiorca jest inny.

proszę uważnie przeczytać to co Pani napisała, przecież to dowodzi Pani błędu jeśli jest Pani OPSsem tej właśnie gminy.

Dostaliści kasę na wydatki i jej nie wydaliście w całaości bo zmniejszono zobowiązanie podatkowe. Tu nie ma wydatku a ni dochodu lecz niewykorzystane środki na wydatki.

Księgowania bdmb są fikcyjne i nierzetlene a przelew z tego samego konta na to samo nie jest ani dochodem ani wydatkiem.

Przykład:

mamy rodzinę. On pracuje ona dom prowadzi. On dał jej kasę aby przy okazji wypadu na miasto z koleżankami zapłaciła za coś co mieli zapłacić. Jak płaciła to dostała rabat z okazji Walentynek. A zatem wróciła z resztą do domu i oddałaniewykorzystane środki na wydatki. Czy ONI mają dochód i wydatek...NIE

...ale nie będę wnikał czy faktycznie oddała ową resztę mężowi :lol: :lol: :lol:[/quote]


W tym rzecz,że musi Pan wnikać co się stało z rabatem. Oddała mężowi.

Mąż dał na wydatki 100,- ze skarbonki na podatek.
Wydała 97 zł na podatek. To wydatek.

Oddała mężowi z puli wydatku na podatek 3 zł , to też jej wydatek. W jej skarbonce na wydatki zostało zero.

Mąż przyjął zwrot 3 zł i to skarbonka nie wydatku, ale skarbonka przychodu. A ,że mamy konsolidację (nie ma rozdzielczości majątkowej :-)) OPS, czyli księguje to na przychody .

Rb-28S 100 zł
Rb-27S 3 zł.

Czyli 97 zł. nie ma w kasie rodziny .
GosiaW
Stażysta
Posty: 80
Od: 31 paź 2018, 8:27
Zajmuję się: Księgowość OPS


Napisano: 10 lut 2019, 16:30

Ap ropo, :-)
ma Pan rację,że się coś nie zgadza.
Ja, jak coś zaoszczędzę nigdy nie oddaję mężowi. ;)
GosiaW
Stażysta
Posty: 80
Od: 31 paź 2018, 8:27
Zajmuję się: Księgowość OPS

Napisano: 10 lut 2019, 17:44

...ja to zawsze budżet domowy w 100% wykonuję :roll: :D :D :D :D Jak budżet mi mówi (a to mój domowy NIK) że coś tyle kosztuje to kosztuje i już.

Wynagrodzenie płatnika to nie dochód, lecz saldo niewykonanych środków na wydatki. Przychód tak (choć możnaby próbować dyskutować). Dochód nie.

Wykazujecie zatem zawyżone wydatki, zawyżone dochody jeśli robicie księgowania o których pisze bdmb. A robicie. To ewidentna nierzetelność.

No bo jak środki na wydatki, które wcześniej były dochodem jak nie wydam znów są dochodem?
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 10 lut 2019, 17:58

TW się kompromituje.
----------------------------
Jest to prosta sprawa :
jednostka jest zobowiązana wzgl. US z tyt. PIT-4 i równocześnie ma należność od US z tytułu wynagrodzenia za terminowe wpłacenie podatków.

Tak więc mamy zobowiązanie którego zapłata jest wydatkiem i wynagrodzenie którego zapłata jest dochodem. Jednostka nie może pomniejszać wydatków o prowizję która jest dochodem bo rozlicza się z budżetem gminy wg brutta a nie wg netta jak pisze TW.
Jednostka ma obowiązek odprowadzić pobrany dochód do budżetu i ując go w Rb-27S oraz w Rb-28S wykazać uiszczony podatek w pełnej kwocie.

Jako, że kwota wynagrodzenia jest potrącana z przekazywanej kwoty podatków do US, należy dokonać kompensaty wzajemnej płatności w zakresie 0.3%, oraz dokonać w tym zakresie odpowiednich zapisów na subkontach 130D i 130W, bowiem potrącenie jest przypadkiem szczególnym gdy dochodom i wydatkom nie towarzyszą faktycznie zrealizowane wpływy i rozchody na rachunkach bankowych.
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:

Napisano: 11 lut 2019, 9:05

...PRZECZYTAJ CZŁOWIEKU CO NAPISAŁEŚ. ZNÓW GŁUPOTY I SAM SOBIE ZAPRZECZASZ.

Piszesz o zasadzie brutto. To ją stosuje. A co z zasadą kasową? Też ją stosuj.

Jak masz wynagrodzenie płatnika to pomniejszasz nim zobowiązanie podatkowe. Masz potrącenie choć można dyskutować czy księgować to na przychody czy na zmniejszenie zobowiązania podatkowego, bo w koncu jest w OP definicja zobowiązania i obowiązku podatkowego. I przelew idzie na mniejszą kwotę. A płacisz to z środków z budżetu. A jak zapłacisz mniej to ci kasa na środkach na wydatki zostaje na 130 i 223.

A ZATEM PERPETUM MOBILE BDMB WYMYŚLIŁ BO NIEWYKORZYTSTANE ŚRODKI STAJĄ SIĘ DOCHODEM. :roll: :lol:

Fałszujesz człowieku dane sprawozdawcze.

Faktycznie zrealizowane wydatki są niższe niż wykazujesz.
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 11 lut 2019, 9:42

Wypowiedzi TW to szarlataneria. Nie da się z tym dyskutować. Brak wiedzy, brak umiejętności logicznego myślenia i zasada "nikt mnie nie przekona, że czarne jest czarne i białe jest białe".
-------------------------------------------------------------------------------------
Odpowiedź Ministerstwa Finansów - Departament Finansów Samorządu Terytorialnego znak pisma:
ST2/4834/4rrLE/2013/2014//118839/RO• 7408

W związku z pismem Pana Prezesa z 29 października 2013 r. znak: WA-0731/43/13 w sprawie wyjaśnienia wątpliwości dotyczących klasyfikowania wynagrodzenia płatnika z tytułu terminowego wpłacania podatków na rzecz budżetu państwa "Ministerstwo Finansów uprzejmie przedstawia, co następuje.

Stosownie do postanowień art. 28 § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U, z 2012 r. poz. 749, z późn.zm.) płatnikom i inkasentom przysługuje zryczałtowane wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa. Szczegółowe zasady ustalania tego wynagrodzenia oraz tryb zwrotu otrzymanego wynagrodzenia w razie pobrania przez płatnika lub inkasenta podatku, zaliczki na podatek lub raty podatku nienależnie lub w wysokości wyższej od należnej określają przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z 24 grudnia 2002 r. w sprawie wynagrodzenia płatników i inkasentów pobierających podatki na rzecz budżetu państwa (Dz.U. Nr 240, poz. 2065).

W myśl § 1 ust. l pkt 1 tego rozporządzenia płatnikom przysługuje wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków, wynoszące 0,3 kwoty podatków pobranych przez płatników na rzecz budżetu państwa. Kwota należnego wynagrodzenia, o czym stanowi § 1 ust. 2 rozporządzenia, jest potrącana z kwoty podatków pobranych przez płatników.
Wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków klasyfikowane jest w paragrafie 097"Wpływy z różnych dochodów". Dochód ten podlega wykazaniu w sprawozdaniu Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych.( ... )

Redakcja "Rachunkowości Budżetowej" kieruje specjalne podziękowania RIO w Katowicach za udostępnienie pisma WA-0731/43/I3 wystosowanego do Ministerstwa Finansów.
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:

Napisano: 11 lut 2019, 16:38

Gmina miała dochód np. z usług w danym okresie 100zł.

Zaksięgowano to na 221/720, 130/221, 222/130, 800/222 wpłacając do budżetu zgodnie z zasadą którą wyżej nasz geniusz wspomina, czyli zasadą brutto 100zł.

Na organie ujęto zatem 130/222, 222/901 czyli mamy dochody budzetu 100zł

Zgodnie a planem finansowym trzeba było przekazać jednostce środki na podatki np. 100zł

A zatem na organie zaksięgowano 223/130 100zł i potem rozliczono wydatki na 902.

Środki te przyjęto do jednostki budżetowej jako środki na wydatki 100zł i zaksięgowano: 130/223.

Zaksięgowano również w koszty te podatki 4(rodzaju)/225 100zł
Zaksięgowano wynagrodzenie płatnika 225/760(720) kwota 0,3 zł

A zatem dokonano przelewu po potrąceniu wynagrodzenia płatnika na konto KAS w kwocie 99,7 zł i zaksięgowano ów przelew 225/130.

PRZEPROWADZAJĄC INWENTARYZACJĘ NA RACHUNKU BANKOWYM WIDZIMY STAN ŚRODKÓW NA KONCIE 130 W KWOCIE 0,3 ZŁ.....a zatem już mamy pierwsze naruszenie. Kolejne to nierzetelne sprawozdania bo w wfekcie bdmb wykaże wydatki na 100zł a dochody na 100,3 zł.

A FAKTYCZNIE KASOWO POD WYCIĄGIEM BANKOWYM PRZELANO 99,7 ZŁ....dowód wyciąg bankowy i nie otrzymano żadnych środków z KAS a jedynie mniej wydano bo dokonano potrącenia. A jak ustawa mówi, że to przychód to jest to przychód dla CIT ale w gminach CITu nie ma. Kapujesz geniuszu...NIE MA CIT DLA CELÓW PODATKU DOCHODOWEGO.

A skoro mamy saldo 0,3 na 130 to zwracamy je do budżetu przez 223/130 bo jesteśmy powiązani brutto i obowiązuje nas zasada kasowa.

Macie zatem zawyżone wydatki i zawyżone dochody a kontrolna inwentaryzacja potwierdza faktyczne stany środków.

BDMB twoje wpisy to żenada i nieustające pasmo rozrywki :roll: :lol: :lol: :lol: :lol:
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 11 lut 2019, 17:40

Ale nie odniósł sie Pan do stanowiska MF w tej sprawie . Czyżby znowu nie miało racji :cry:

A Jeśli już mamy sie czepiać to wynagrodzenia przysługujące płatnikom zaokrągla się do pełnych złotych.
renia50
Referent
Posty: 341
Od: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa

Napisano: 12 lut 2019, 8:27

USTAWA
z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Art. 18. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest:
1) zaniechanie przeprowadzenia lub rozliczenia inwentaryzacji albo przeprowadzenie lub rozliczenie inwentaryzacji w sposób niezgodny z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, 398 i 650);
2) niesporządzenie lub nieprzekazanie w terminie sprawozdania z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania albo wykazanie w tym sprawozdaniu danych niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.


prawdziwe wydatki to 99,7 zł co widać z powyższego przykładu, Bdmb jak każdy informatyk pracuje w wirtualniej rzeczywistości niemającej nic współnego z faktami i rzetelnością danych księgowych. Zrób sobie inwentaryzację a zobaczysz jak jest.....
TWoj
Podinspektor
Posty: 1461
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 12 lut 2019, 10:43

TW jest świetny w mnożeniu przez zero. Chodzą plotki, że dowolnej wielkości liczby mnoży błyskawicznie przez zero i to bez użycia kalkulatora. Natomiast gdy przychodzi do rozwiązania zadania tekstowego jak to widzimy powyżej to klapa.
Należy w jakimś stopniu posiadać zdolność abstrakcyjnego myślenia dla tego, żeby zrozumieć na czym polega "potrącenie" w płatnościach budżetowych. TW takiej zdolności nie posiada i stąd jego wpisy w których proponuje rozwiązania "takie jakieś inne niż większość". Stąd też otrzymał wynik: "prawdziwe wydatki to 99,7 zł".
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:



  
Strona 2 z 3    [ Posty: 21 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x