uwierzytelnione kopie - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 30 mar 2015, 10:04

Jak wyjaśnić wnioskodawcy, iz to na nim ciąży obowiązek dostarczenia dokumentów wymienionych w art. 107 ust. 5b uops aby móc dołaczyć do akt ich kopie. Pracownik socjalny na wywiadzie nie skopiuje bo i czym... klient twierdzi, ze w ww. art. nie ma mowy o ich dostareczeniu a tylko udostepnieniu. I poniekąd się zgodzę tylko problem jest taki... klient udostępnił je na wywiadzie pracownikowi socjalnemu celem zrobienia kopii, tyle ze juz na drugi dzien wykonał telefon by je zwrócić bo są mu potrezbne na już i żada od nas pokrycia kosztów rozmowy telefonicznej. Tak na prawde to pracownik nie powinien wg mnie brac oryginaółow ale zrobił to w dobrej wierze, gdyz klient ma problemy z poruszaniem sie... oczywiście z zamiarem ich zwrotu. Jak wytłumaczyć klientowi bo jego pisma wpływają w nieskonczonosc
aja1


Napisano: 30 mar 2015, 11:58

nikt nic?... nikt mnie nie nakieruje na dobry "trop" jak napisać wyjaśnienie? piszcie proszę... burza mózgów mi się przyda i każda wskazówka może być bardzo przydatna
aja1

Napisano: 30 mar 2015, 13:00

W wyjaśnieniu nie należy się przed klientem tłumaczyć, trzeba bronić racji pracownika socjalnego. Udostępnienie dokumentów to również pozwolenie na ich skserowanie. Trudno wyobrazić sobie pracownika na wywiadzie środowiskowym, który robi odręczne odpisy z treści dokumentów. Poza tym intencją pracownika socjalnego jest pomoc klientowi, a nie działanie na jego szkodę. Co do zwrotu kosztów rozmowy telefonicznej, to trzeba wyjaśnić Panu, że połączenie telefoniczne wykonał dobrowolnie, no i że OPSy nie refundują prywatnych rozmów telefonicznych użytkowników telefonów. Współczuję.
Esia

Napisano: 30 mar 2015, 13:13

tak zgadzam się i to wiem... tylko jak mu to wytłumaczyć wskazując na przepis prawa bo tego się domaga...
aja1

Napisano: 30 mar 2015, 13:24

a wogóle to dzia Esia... może coś jeszcze?
aja1

Napisano: 30 mar 2015, 20:15

ale przepisy na kopie czy na zwrot za telefon?

jeśli klient nie chce udostępnić dokumentów, to samemu mozna wystąpić o takowe do urzędów
Oczywiście czas oczekiwania na otrzymanie nie będzie leżał po naszej stronie - to się wydłuży postępowanie
Poinformować o tym klienta, ze nic na tym nie zyska, a na pewno nie czas
dfghk

Napisano: 31 mar 2015, 8:32

klient udostępnił dokumenty... tylko zaraz potem zadzwonił do ośrodka by mu je odnieść i chce zwrotu kosztów za wykonaną rozmowę telefoniczna :)
aja1

Napisano: 31 mar 2015, 8:46

No to je odnieść.
A klient o zwrot niech napisze wniosek jako o celowke, wywiad i odmowa.
xjjkk

Napisano: 31 mar 2015, 9:56

dawno oddane i chyba żart, że wniosek jak o celówkę... dooooobre... 2 osoby w rodzinie dochód koło 2.200 :)
aja1

Napisano: 31 mar 2015, 10:42

Nie rozumiem jednego. Skoro klient dał te dokumenty i następnego dnia chciał je z powrotem, to czemu ich nie skserowałaś przed odwiezieniem?
ellee


  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x