Ważne: sprawy z wniosków złożonych przy użyciu systemu bankowego i PUE ZUS (systemy wskazane wyżej w pkt 1 i 2, po wpłynięciu ich do organu właściwego załatwiane są w formie pisemnej (art. 13 ust. 15 ustawy) Oznacza to, że systemy te umożliwiają jedynie złożenie wniosku z ewentualnymi załącznikami (i tym samym inicjują postępowanie administracyjne w organie właściwym) oraz otrzymanie przez wnioskodawcę urzędowego poświadczenia odbioru (UPO), będącego potwierdzeniem złożenia wniosku. Natomiast dalszy ciąg postępowania administracyjnego (np. ewentualne wezwania do uzupełnienia wniosku) odbywa się drogą pisemną, czyli w postaci papierowej. Jednak uwaga: wyjątkiem jest tutaj obowiązek przesłania, na podany adres poczty elektronicznej (e-mail obowiązkowy w przypadku wniosków składanych elektronicznie) informacji o przyznaniu świadczenia wychowawczego.
czyli nie ma znaczenia czy przez ZUS czy przez bankowość odpowiedź idzie tak samo na e-mail?a gdyby był wniosek złożony przez empatię to co? bo coś mi świta ze szkolenia że facet mówił o podpisie elektronicznym w jakimś przypadku?