wniosek przez epuap

Wybrane tematy:
Wzory informacji, decyzji Webinar - dodatek osłonowy. B. Mazurkiewicz 08/02/2022 Informator dla samorządów Ministerstwo Klimatu i Środowiska - Dodatek osłonowy. Pytania i odpowiedzi dopłaty unijne ARiMR jak pozyskać dane WZÓR PISMA DO ZUSU O WYSOKOŚĆ SKŁADEK ZDROWOTNYCH ZA 2020R.
ODPOWIEDZ
ewka78
Referent
Posty: 204
Rejestracja: 05 sie 2020, 12:11
Zajmuję się: PS
Kontakt:

wniosek przez epuap

Post autor: ewka78 »

Witam , wniosek o dodatek osłonowy przesłany przez epuap , czy wniosek musi być podpisany elektronicznie? Z tego co pamiętam nie może to być skan wniosku. Upewnijcie mnie proszę.
Xenon
Praktykant
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2024, 13:06
Zajmuję się: DO
Kontakt:

Re: wniosek przez epuap

Post autor: Xenon »

U nas właśnie też wpłynął wniosek podpisany ręcznie tylko przez epuap w formie skanów jpeg. każdej strony. (brak elektronicznego podpisu załączników przez profil zaufany)
ss
Starszy referent
Posty: 649
Rejestracja: 06 sty 2010, 9:43
Zajmuję się:

Re: wniosek przez epuap

Post autor: ss »

Praktyki są różne, były też w tej kwestii wyjaśnienia w ub. roku - skoro pismo przewodnie podpisane to uznajemy, że sam wniosek też jest podpisany.
U nas przyjęto, że skoro w ustawie mowa o podpisanym wniosku, to podpisem opatrzony musi być także sam wniosek, a nie pismo przewodnie.
*Ilona
Starszy referent
Posty: 843
Rejestracja: 14 mar 2017, 8:47
Zajmuję się: ŚR, FA i ...
Kontakt:

Re: wniosek przez epuap

Post autor: *Ilona »

U nas też tak było że miał być podpisany wniosek (ale pewności brak)

• Jak w 2024 r. złożyć wniosek o dodatek osłonowy przy użyciu ePUAP i profilu zaufanego? Wzór wniosku
Wskazówki: Co musisz zrobić, aby podpisać podpisem zaufanym dokument PDF, który nie ma podpisu (gov.pl):
1. Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
2. Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
3. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
4. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
5. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
6. Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
7. Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
8. System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
9. Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.

Xenon
Praktykant
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2024, 13:06
Zajmuję się: DO
Kontakt:

Re: wniosek przez epuap

Post autor: Xenon »

Teraz ponoć wymagane są dwa podpisy elektroniczne, wniosek (1 załącznik pdf) i pismo przewodnie. Nie wiem co robić w przypadku przesłanych skanów w 11-stu załącznikach...
*Ilona
Starszy referent
Posty: 843
Rejestracja: 14 mar 2017, 8:47
Zajmuję się: ŚR, FA i ...
Kontakt:

Re: wniosek przez epuap

Post autor: *Ilona »

To jest ze strony ministerstwa - Poradnik dla samorządowców dotyczący wypłaty dodatku osłonowego (aktualny, ze stycznia)

Sposób składania wniosku o wypłatę dodatku osłonowego
Zgodnie z art. 1 ust. 16 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym, wniosek o wypłatę dodatku osłonowego składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), czyli opatrując wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniając go z wykorzystaniem profilu zaufanego.
ewka78
Referent
Posty: 204
Rejestracja: 05 sie 2020, 12:11
Zajmuję się: PS
Kontakt:

Re: wniosek przez epuap

Post autor: ewka78 »

Dzięki bardzo.
ODPOWIEDZ