Wstrzymanie pieniędzy na kontynuowanie nauki - Stare tematy

Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 28 paź 2010, 13:09

Witam.
Mam taki oto problem:
Przez całe swoje życie wychowywałam się w rodzinie zastępczej-moi rodzice zaginęli jak miałam 9 miesiecy. Od tamtej pory otzymuję rentę oraz pomoc z pcpr. Obecnie studiuję medycynę weterynaryjną i utzymuję się sama-w miarę możliwosci. W marcu była słynna waloryzacja rent-i obecnie otrzymuje 957 zł co przekracza o 3 zł!!!!! możliwosc wsparcia z pcpr w kwocie 494 zł. Proszę o pomoc jak tą sytuację rozwiazac. Nie jestem w stanie utzymac sie za 900 zł studiując w Warszawie! zaznaczę że otzymuję najniższą rentę krajowa z dodatkiem sierocym.
Przeciez jest to sytuacja absurdalna!
Proszę o jak najszybszą pomoc
~dominika

Napisano: 28 paź 2010, 13:13

Chciałabym sie rówznież dowiedziec jak otrzymać pomoc jednorazową-gdy szłam na studia nikt mi nie podsuną pomysłu, że mogę kupić komputer czy książki i kombinuję cały czas skąd brać pieniądze. Podobno można wystąpić z wnioskiem o wsparcie finansowe na meble lub niezbędne materiały naukowe. Ale gdy ostatnio o to pytałam otyzmałam odpowiedz, ze jesli i tak przekraczam 954 zł dochodu to nie mogę takiej pomocy otzymać.
Czy jeśli teraz wstrzymano mi pomoc na kontynuowanie nauki mogę z takim wnioskiem na jednorazową pomoc wystąpić.
~dominika

Napisano: 28 paź 2010, 13:50

Możesz ubiegać się bez względu na kryterium dochodowe o pomoc na zagospodarowanie. Najlepiej sprawdź w indywidualnym programie usamodzielnienia (sporządzony przed 18 r.ż.), jaką pomoc na jaki czas masz zaplanowaną.
Skonsultuj to z pracownikiem PCPR oraz opiekunem usamodzielnienia.
Powodzenia.
~Ja

Napisano: 28 paź 2010, 14:01

A nie możesz podać, ze prowadzisz wspólne gospodarstwo domowe np z chłopakiem?
~xxx

Napisano: 28 paź 2010, 14:03

moge tylko ze jego dochody nadal nie pozwolą mi pobierac tej pomocy-musiał by zarabiac 500 zł-to nawet na czarno ludzie więcej zarabiają
~dominika

Napisano: 28 paź 2010, 15:42