Witam, mam pytanie odnoście opłaty zastępczej. Mamy taka sytuację w dps, że w m-cu maju przyjęliśmy nowego mieszkańca pobył 2 tygodnie i samowolnie opuścił dps. Zaginięcie zgłoszone na policje, poszukiwanie trwa do dziś.Odczekaliśmy 2 tygodnie licząc że się odnajdzie, co sie jednak nie stało. Na początku czerwca o zaginięciu mieszkańca poinformowaliśmy pracownika socjalnego gopsu telefonicznie, na co jest notatka służbowa. W związku z tą informacją nie był ani razu przekazany zasiłek stały tego pana do nazszego dps. Powstała zaległość w opłacie mieszkańca. Wystawiliśmy notę zobowiazującą gmine do wniesienia opłaty zastepczej za mieszkańca zgodnie z art.61 ust.3. za m-c maj i czerwiec. Gmina jednak odesłała te noty twierdząc że nie poinformowaliśmy ich o fakcie opuszczenia dps przez mieszkańca oraz, że liczy się faktyczny okres przebywania w dps. Okazało się, że pracownik któremu przekazalismy wiadomość o zaginięciu nie przekazał tej informacji innemu pracownikowi, który w tym gops zajmuje się umieszczaniem w domach pomocy społecznej. Mamy teraz taka sytuację, że mieszkańca fizycznie nie ma decyzje nie są uchylone a gmina nie chce płacić ani za mieszkańca zastępczo, ani ze swojej strony twierdząć że ich nie poinformowaliśmy. Proszę o opinie. Dzięki