zasiłek dla bezrobotnych - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: wczoraj, 11:27

Wnioskodawca złożył wniosek w kwietniu więc dochody biorę styczeń, luty, marzec. Wnioskodawca w styczniu otrzymał zasiłek z UP za grudzień i w lutym za styczeń, od marca już nie miał zasiłku. Biorę pod uwagę te kwoty które faktycznie w danych miesiącach otrzymał czy te należne za miesiące styczeń, luty, marzec? I jeśli ktoś ma zasiłek z UP, to bierzecie jakieś dokumenty czy wystarczy jak wpisze w deklaracji kwoty?
dszczotka
Stażysta
Posty: 68
Od: 29 mar 2023, 14:11
Zajmuję się: FA, KDR, DM


Napisano: wczoraj, 11:47

bierzesz kwoty wypłacone w miesiącu styczniu za grudzień, w lutym za styczeń ...jeżeli zasiłek w styczniu się skończył, czyli w lutym była ostatnia wypłata to tylko będą za dwa miesiące.
mogą wpisać w deklaracji o dochodach na podstawie zaświadczenia z urzędu pracy...u mnie urząd nie chce wydawać zaświadczeń, więc przynoszą z banku wydruki lub z konta internetowego konkretnie że urząd pracy...że zasiłek...i tam napisane jest, że np za okres grudnia, wysokość brutto i składka zdrowotna i kwota do wypłaty :)

W wyroku WSA w Poznaniu z 29.01.2020 r., II SA/Po 706/19, (LEX nr 2780743) stwierdzono: "Za dochód należy uznać wszystkie przychody finansowe uzyskane w okresie przyjmowanym do wyliczenia dodatku mieszkaniowego (tj. w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku), które mogą być przeznaczone na pokrycie bieżących wydatków mieszkaniowych. Bez znaczenia pozostaje przy tym, za jaki okres ubiegającemu się o dodatek mieszkaniowy przysługiwały przychody faktycznie uzyskane (wypłacone) w trzech miesiącach".
:-)
VIP
Posty: 3518
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: wczoraj, 13:05

I jeśli ktoś ma zasiłek z UP, to bierzecie jakieś dokumenty czy wystarczy jak wpisze w deklaracji kwoty?
deklaracja winna być wypełniona na podstawie jakiś dokumentów źródłowych, bo jak inaczej ?
dokumentów nie musi załączać do wniosku ale warto żeby pracownik, który przyjmuje wniosek je widział i mógł stwierdzić prawidłowość wyliczeń ;)

poza tym warto pamiętać, że:
art. 7 ust. 14. Osoba korzystająca z dodatku mieszkaniowego jest obowiązana przechowywać dokumenty, o których mowa w ust. 13, przez okres 3 lat od dnia wydania decyzji o przyznaniu tego dodatku.

a także:
art. 7 ust 13. W celu weryfikacji informacji i danych zawartych we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego i w deklaracji, o której mowa w ust. 1, oraz w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, organ może wezwać wnioskodawcę do przekazania dodatkowych dokumentów potwierdzających te informacje i dane, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni. Organ może odmówić przyznania dodatku mieszkaniowego w przypadku niedostarczenia wskazanych dokumentów w wyznaczonym terminie.
brodafix
Podinspektor
Posty: 1879
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x