Napisano: 28 lut 2023, 12:24
To jest skomplikowany temat, zależny od wielu czynników.
Jeśli nowe orzeczenie ma datę wydania od początku miesiąca to spoko, nie uchylasz decyzji cowidowej, bo ona wygasa z ustawy tylko przyznajesz na podstawie nowego orzeczenia. Gorzej jeśli nowe orzeczenie jest od jakiegoś dnia miesiąca, pół biedy jak przed wypłatą i ten sam stopień czyli sytuacja dochodowa klienta nie zmienia się. Przyznajesz od dnia ważności nowego orzeczenia, W uzasadnieniu rozpisujesz że za tyle dni ma z ustawy covidowej wypłacone a za tyle dni na podstawie nowego orzeczenia.
Zabawa jest jak zasiłek został w danym miesiącu wypłacony, a klient miał znaczny i zasiłek pielęgnacyjny a teraz przynosi stopień umiarkowany. Sugestia Mazurkiewicza była taka, żeby robić zwrot nienależnie pobranych świadczeń, ale z drugiej strony klient nie miał o tym wiedzy, chyba że dostał nowe orzeczenie w styczniu a przynosi je w marcu ( pomoc przyznaje się od miesiąca złożenia wniosku )?????? Pomysłów jest wiele i nie ma jednego dobrego.
Tu droga postępowania jest bardzo zawiła. Najlepiej omówić to z całym zespołem w pracy i przyjąć jednolity sposób postępowania, który zatwierdzi kierownik.