Napisano: 27 wrz 2016, 14:43
Przyznając pomoc na KN powołujesz się na artykuły mówiące o tym, jakie warunki musi spełniać wychowanek, aby uzyskał pomoc, przede wszystkim artykuł 146. Jeśli w trakcie pobierania pomocy zaprzestanie nauki (nie jest uczniem żadnej szkoły) nie spełnia warunku określonego w ww. artykule, zatem pomoc należy bezwzględnie uchylić. W uzasadnieniu powołujesz ten artykuł, opisujesz sytuację i uchylasz pomoc (art. 151 ust. 3 - marnotrawienie, gdyż pomoc na kontynuowanie nauki nie jest wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem, skoro nie jest uczniem).
Co do zaświadczeń - albo macie uczciwych usamodzielnianych, którzy sami przynoszą, albo sami musicie pisać do szkół. W przypadku uzyskania informacji o skreśleniu należy wszcząć postępowanie w sprawie uchylenia, jeśli mu zależy - przyjdzie i przedstawi dokumenty z innej szkoły.
Z tego co się również orientuję to niektóre PCPR-y przyznają pomoc do 31.08 danego roku, a potem od września kolejna decyzja przyznająca pomoc na 12 miesięcy. Jak rozwiązują i weryfikują wcześniejsze skreślenia (np. z powodu zerowej frekwencji przez kilka miesięcy usamodzielniany zostaje skreślony wcześniej, przed wakacjami) - tego akurat nie wiem.