zgon wnioskodawcy - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]

Napisano: 04 gru 2023, 12:11

czy wydajecie decyzje wygaszającą i wysyłacie ją do zarządcy budynku czy piszecie do nich notatkę służbową ?
milena9204
Stażysta
Posty: 156
Od: 20 lip 2021, 13:04
Zajmuję się: dodatek mieszkaniowy i dodatek energetyczny


Napisano: 04 gru 2023, 12:39

milena9204 pisze:
04 gru 2023, 12:11
czy wydajecie decyzje wygaszającą i wysyłacie ją do zarządcy budynku czy piszecie do nich notatkę służbową ?
zarządca nie dostaje żadnych decyzji (zmiana od lipca 2021 r.), jedynie informację
Maxima
VIP
Posty: 3059
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 04 gru 2023, 13:49

chodziło o to czy robicie decyzje wygaszającą do teczki i informację osobno do zarządcy? czy tu i tu piszecie tylko notatke służbową?
milena9204
Stażysta
Posty: 156
Od: 20 lip 2021, 13:04
Zajmuję się: dodatek mieszkaniowy i dodatek energetyczny

Napisano: 04 gru 2023, 14:20

milena9204 pisze:
04 gru 2023, 13:49
chodziło o to czy robicie decyzje wygaszającą do teczki i informację osobno do zarządcy? czy tu i tu piszecie tylko notatke służbową?
decyzja wygaszająca 1 do akt natomiast zarządcy informacja o tym, że danej osobie został wygaszony dodatek mieszkaniowy (dane, imie nazwisko adres i okres przyznania dodatku i kwota i nr decyzji ;))
:-)
VIP
Posty: 3553
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 04 gru 2023, 15:07

Co urząd to inna praktyka. Niektórzy wydają decyzję a niektórzy notatką.
Decyzja musi mieć adresata no i nie ma komu się odwołać - a z tym problem ;) .
W niniejszej sytuacji, decyzja administracyjna o przyznaniu dodatku mieszkaniowego, wygasa samoistnie w dniu śmierci osoby uprawnionej do świadczenia (tj. adresata tej decyzji).

Zgodnie z art. 28 Ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo każdy, kto żąda od organu czynności ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
W stosunku do osoby zmarłej nie jest możliwe podejmowanie czynności administracyjnych, w tym wydawanie decyzji administracyjnych, np. decyzji o wygaszeniu decyzji przyznającej dodatek mieszkaniowy.
W myśl art. 8 § 1 Ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, zdolność prawna danej osoby kończy się w momencie jej śmierci. Decyzja skierowana do osoby zmarłej rażąco narusza prawo, co jest przesłanką do stwierdzenia nieważności tej decyzji na podstawie art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a. W polskim porządku prawnym fakt zgonu potwierdza się dokumentem w postaci aktu zgonu wydawanym w trybie przepisów ustawy z 28.11.2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego.
Maxima
VIP
Posty: 3059
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 04 gru 2023, 15:32

Maxima pisze:
04 gru 2023, 15:07
Co urząd to inna praktyka. Niektórzy wydają decyzję a niektórzy notatką.
Decyzja musi mieć adresata no i nie ma komu się odwołać - a z tym problem ;) .
W niniejszej sytuacji, decyzja administracyjna o przyznaniu dodatku mieszkaniowego, wygasa samoistnie w dniu śmierci osoby uprawnionej do świadczenia (tj. adresata tej decyzji).

Zgodnie z art. 28 Ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo każdy, kto żąda od organu czynności ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
W stosunku do osoby zmarłej nie jest możliwe podejmowanie czynności administracyjnych, w tym wydawanie decyzji administracyjnych, np. decyzji o wygaszeniu decyzji przyznającej dodatek mieszkaniowy.
W myśl art. 8 § 1 Ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, zdolność prawna danej osoby kończy się w momencie jej śmierci. Decyzja skierowana do osoby zmarłej rażąco narusza prawo, co jest przesłanką do stwierdzenia nieważności tej decyzji na podstawie art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a. W polskim porządku prawnym fakt zgonu potwierdza się dokumentem w postaci aktu zgonu wydawanym w trybie przepisów ustawy z 28.11.2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego.
tak tak :) wiem,że to głupio wygląda...natomiast taką mam wiedzę po rozmowie z radcą prawnym :) dla mnie nie ma problemu napisać decyzji wygaszającej i jej wpiąć do akt...sama decyzje podpisuję :) dlatego dla świętego spokoju...wydaję decyzję wygaszającą i wpinam do akt ;)
:-)
VIP
Posty: 3553
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem